Alaposan körbefotóztuk a 39 éves kora ellenére szalonállapotú, "szőrös gumis" magyar példányt.
A tavaly 50. születésnapját ünnepelt VAZ-2101-et hazánkban leginkább Lada 1200, Zsiguli 1200 vagy ezerkettes Lada néven ismerték, illetve ismerik mind a mai napig, még akkor is, ha ma már csak nagyon ritkán találkozhatunk vele a közúti forgalomban.
A Fiat 124 műszaki alapjaira építkező orosz szedánt különböző változatokban 1970-től egészen 1988-ig gyártották, VAZ-2102 típusjelzéssel pedig kombi verzióban is készült 1971 és 1985 között (a Fiat 124 Familiare mintájára).
Mi pedig most ez utóbbiból találtunk egy lényegében alig használt, mondhatni vadonatúj példányt.
A jelenleg a kiskőrösi Old Car Museumban állomásozó Lada 1982-ben látta meg a napvilágot és azóta mindössze 492 kilométert hagyott maga mögött. Nem elírás, nem 492 ezer kilométert, hanem ténylegesen 492 kilométert.
A 60 lóerős teljesítményű 1,2 literes szívó benzinmotorral, illetve négyfokozatú kéziváltóval szerelt, hátsókerék-hajtású autó végsebessége mintegy 145 km/h.
Kevesen tudják, hogy a típusból VAZ-2801 néven 47 darab villanymotoros kombi Zsiguli is készült, a 34 lovas szovjet e-autó hatótávja 110-130 kilométer volt.
Nehéz megmondani, hogy mekkora értéket képviselhet egy ilyen alig használt régi Lada, mindenesetre a közelmúltban 3,6 millió forintos áron kínáltak eladásra egy mintegy 27 ezer kilométert futott 1983-as hasonló kombit.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.