Leleplezték a típus limuzin és kombi változatának ötödik generációját.
A Mercedes-Benz legfontosabb autója a C-osztály, legalábbis a gyártás és az eladások szempontjából. 1982 óta több mint tízmillió darabot értékesítettek belőle, és a legújabb generáció esetében is a vezérelv, hogy a márka luxusmodelljének, az S-osztálynak a technológiáját kínálják két méretosztállyal lejjebb, egy sportosabb modell esetében is.
A most bemutatott legújabb generáció méreteiben forradalmian nem változott, karosszériája hossza 4,75 méter. A tengelytávja fél centiméterrel, 2,86 méterre nyúlt. A legnagyobb méretváltozás a hátsó kerekek nyomtávjánál történt, ez csaknem öt centiméterrel nőtt, ezzel is dinamikus formát adva az újdonságnak. A csomagtér mérete a limuzin esetében 455, a kombinál pedig 490 liter.
A C-osztály sok megoldást örökölt az S-osztálytól, és megmaradt a modell klasszikus formátuma, még úgy is, hogy jelentősen csökkentek a kocsitest túlnyúlásai, megújultak a LED-fényszórók, valamint a motorháztető.
A belső teret teljesen átalakították, a legnagyobb újdonság a műszerfal, amelynek elrendezését szintén az új S-osztályból vették át. A központi kijelző mérete a felszereltségtől függően 9,5 vagy 11,9 col, míg a vezető előtti műszercsoport kijelzője 10,25 vagy 12,3 colos lehet.
A motortérben az összes C-osztályt, legyen az benzin- vagy dízelmotoros, villamos hajtással kombinálva kínálják. 1,5 literes motorral lesz kapható a belépőszintű C 180 (170 LE), illetve a C 200 (204 LE). Kétliteres motor van a C 300 (258 LE) változatban, a dízelek – a C 220 d (200 LE) és a C 300 d (265 LE) – kétliteres egységet jelentenek. Valamennyi motor enyhe hibrid rendszerrel dolgozik, amelyek további 20 LE és 200 Nm teljesítményt generálnak szükség esetén.
A hírek szerint a konnektoros változatra sem kell sokat várni, elsőként a benzines változathoz érkezik, amely kétliteres négyhengeresre épül, 15,4 kWh kapacitású akkumulátorával 100 kilométer körüli elektromos hatótávolságot ígér, elektromos végsebessége 140 km/óra.
Az új Mercedes C-osztály március végétől rendelhető Európában, az első autók nyáron érkeznek a kereskedésekbe.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.