A kétféle változatban kapható 4,99 méter hosszú elektromos autó hatótávja megközelíti az 500 kilométert.
Az újdonság elöl és hátul is felvonultat egy-egy villanymotort, melyek összteljesítménye 476 lóerő, de 2,5 másodpercig akár 530 lóerő is lehívható a rendszerből.
A 0-ról 100-ra 4,1 másodperc alatt felgyorsuló, 245 km/h végsebességű e-tron GT WLTP-szabvány szerinti hatótávolsága 488 kilométer. A bruttó 93 kWh, nettó 85 kWh kapacitású akkumulátor 270 kW-os szupertöltő esetén akár 23 perc alatt feltölthető 5-ről 80 százalékra. AC-fronton 11 kW teljesítményt kapunk, de felár ellenében 22 kW is elérhető lesz.
Aki ennél komolyabb teljesítményre vágyik, az választhatja az RS e-tron GT-t, mely alaphelyzetben 598 lóerőt, overboost módban pedig nem kevesebb, mint 646 lóerőt és 830 Nm-es nyomatékot szabadít rá a négy kerékre. Az álló helyzetből 100-as tempóra alig 3,3 másodperc alatt katapultáló, 250 km/h végsebességű villanyautó egy feltöltéssel mintegy 472 kilométert képes megtenni.
A kétfokozatú automata váltóval szerelt, 2,9 méteres tengelytávolságú e-tron GT és RS e-tron GT hátsó csomagtartója 405 literes, és ehhez hozzájön még az elöl kialakított kis csomagtartó 85 litere.
Az e-tron GT alapára 99 800 euró (35,7 millió forint), az RS e-tron GT pedig 138 200 eurótól (49,5 millió forint) indul.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.