„DAL-e” egyelőre junior pozícióban dolgozik, az ügyfelek alapvető kérdéseire válaszol.
A dél-koreai Hyundaira nem lehet azt mondani, hogy nem elég innovatív vállalat. Beszálltak a repülőautós üzletágba, gyártanak hidrogénnel üzemelő kamionokat, és közben még olyasmikkel is foglalkoznak, mint a robotizáció.
Egyik legfrissebb termékük DAL-e, amely nem más, mint egy autókereskedés asszisztense. A robotprojekt felfutását, mint sok más automatizált szolgáltatást, a COVID–19-járvány gyorsította fel, és az első üzletben Szöulban, már lehet is találkozni az robot alkalmazottal.
A szimpatikus külsejű asszisztens mintegy 80 kilós és 160 centi magas. A feladatai közé tartozik a beérkező ügyfeleket fogadni, sőt figyelmeztetni, ha nem viselnek maszkot. De temészetesen képes technikai adatok, illetve kérdések megválaszolására is az autókkal kapcsolatban. A robot teljesen szabadon mozoghat a kereskedésben, és oda megy, ahol éppen szükség van rá.