Egy friss elemzés szerint jelentős azok aránya, akik hosszabb távon is átállnának a tömegközlekedésről az autóhasználatra.
Az Ernst & Young (EY) 3300 fogyasztó bevonásával kilenc országban készített felmérést, a válaszokból pedig kiderült, hogy a megkérdezett tömegközlekedők közel harmada fél éven belül beszerezne egy autót, aminek elsődleges oka a koronavírus-fertőzéstől való félelem.
Közülük is a legelszántabbak a jelenleg 24 és 39 év közöttiek, akik az elsőgépkocsi-vásárlók nagyjából felét teszik ki. Eközben a tulajdonosok ötöde gondolkodik azon, hogy még egyet vesz a már meglévő autója mellé.
A válaszadók háromnegyede (78 százalék) a járvány végét követően is gyakrabban vezetne. Az EY kutatása szerint hatalmas mértékben, közel 70 százalékkal csökkenhet azok száma, akik tömegközlekedéssel mennek majd munkába, és hasonló arányban lehetnek kevesebben azok is, akik szórakozni, kikapcsolódni indulnának közösségi közlekedési eszközökkel.
„Az elmúlt években egyre népszerűbbé váltak az olyan alternatív mobilitási eszközök, mint az elektromos rollerek vagy például az autómegosztás. Ez a trend most megfordul. A pandémia hatására egy új piac alakul ki a fizetőképes korosztály körében, amire a gyártóknak és a kereskedőknek is minél hamarabb reagálniuk kell” – mondta Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének partnere.
A gépkocsival nem rendelkező, de autóvásárlást tervező emberek több mint kétharmada benzines vagy dízel járművet választana, mindössze negyedük (23 százalék) venne hibridet és csak 6 százalék döntene a tisztán elektromos meghajtás mellett.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.