Autó hvg.hu 2020. november. 30. 11:21

650 lóerős villanyautóként támad a BMW i7

A BMW hosszú múltra visszatekintő 7-es sorozata hamarosan 100 százalékban elektromos testvérmodellt kap.

A BMW 1977-ben dobta piacra az első 7-es modelljét, a közelmúltban ráncfelvarrt hatodik generáció pedig 2015 óta rója az utakat. Nyílt titok, hogy hamarosan érkezik a teljesen új hetedik generáció, melyből egy teljesen elektromos testvérmodell, az i7 is be fog mutatkozni.

Jól értesült források szerint a BMW i7 mozgatásától két villanymotor gondoskodik, melyek összteljesítménye mintegy 536 lóerő. A motorok egy 100 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorból nyerik a működésükhöz szükséges energiát, a hatótáv várhatóan meghaladja a 480 kilométert.

Az i7 csúcsmodelljének teljesítménye a 650 lóerőt is elérheti, vagyis ez a típus erősebb lehet az aktuális 7-es BMW 6,6 literes biturbó V12-es motorral szerelt M760Li csúcsmodelljénél, melynek teljesítménye a nemrégiben megejtett ráncfelvarrás során 610-ról 585 lóerőre csökkent.

A BMW i7 2022-ben debütálhat és várhatóan 2023-ban kezdődik meg a forgalmazása. Legfőbb riválisának az egy évvel korábban érkező és ugyancsak 600 lóerő körüli Mercedes EQS ígérkezik, ami a közelmúltban debütált hagyományos hajtásláncú S-osztály testvérmodellje lesz.

Mercedes Vision EQS
Mercedes

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Gyükeri Mercédesz 2024. december. 20. 17:30

Kicsit kemény, nagyon elfogyott: mitől hungarikum a szaloncukor?

Karácsonyfára ma már csak a magyarok aggatnak pillangószerűen becsomagolt bonbont, az idáig vezető út azonban számos legendán és fenyőágon át vezetett. Hogyan tört be a piacra a Stühmer-féle cukkedli, és hogyan vált a karácsony igazi nemzeti sportjává a cukorkakeresés? Szaloncukor-történelem a nádméztől az üres papírig.