Szupererős szívómotor, alacsony tömeg, hátsókerék-hajtás. Röviden ez az új Huracán STO receptje.
A Lamborghini 2014 elején, vagyis hat évvel ezelőtt lebbentette fel a fátylat kisebb sportautójáról, a 610 lóerős Huracánról. A közelmúltban általunk is alaposan letesztelt Audi R8-cal nem titkoltan szoros rokoni kapcsolatokat ápoló típus ráncait tavaly felvarrták, így született meg a 640 lóerős Huracán Evo.
Most pedig megérkezett az utóbbi modell minden korábbinál sportosabb változata, a Huracán STO. Íme:
A facelift előtti Huracán Performante utódjának tekinthető újdonság lényegében nem más, mint a Huracán versenyautó közúti változata.
A karosszériaelemek 75 százaléka karbonszálas anyagból készül, a szélvédő 20 százalékkal könnyebb lett, a 20 colos kerekek magnéziumból vannak, így végül az STO 43 kilogrammal könnyebb, mint a Performante. Az újdonság mindössze 1 339 kilogrammot nyom a mérlegen.
Az átdolgozott aerodinamikai csomagos, karbonkerámia fékrendszerű STO motorja nem lett erősebb. Az 5,2 literes V10-es szívómotor változatlanul 640 lóerős teljesítményt ad le a hátsó kerekekre, a csúcsnyomaték 565 Nm.
A 0-ról 100 km/h-ra 3 másodperc, 0-ról 200 km/h-ra pedig 9 másodperc alatt gyorsuló, hétfokozatú duplakuplungos váltós Lamborghini végsebessége 310 km/h.
A Lamborghini Huracán STO adók nélküli hivatalos listaára 249 412 euró (89,8 millió forint).
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.