Megérkezett a 306 lóerős M135i izgalmasnak ígérkező kisebb testvérmodellje.
A szeptemberi előzetes bemutatót követően pedig most hivatalosan leleplezték az M135i xDrive alá pozicionált vadonatúj 128ti-t, amely ugyan gyengébb a csúcsmodellnél, cserébe 80 kilogrammal könnyebb, és a Torsen differenciálmű sem hiányzik belőle. A "ti" a Turismo Internazionale szavak rövidítése, mely típusjelzést először a 60-as években használta a német gyártó.
A kétliteres négyhengeres turbós benzinmotor ezúttal 265 lóerős teljesítményt ad le az első kerekekre, ami mellé kereken 400 Nm-es nyomaték társul.
A normál kivitelhez képest 1 centiméterrel lejjebb ültetett, 18 colos kerekekkel szerelt, nyolcfokozatú automata váltós 128ti 6,1 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra. A végsebesség 250 km/h.
A közvetlenebbre hangolt futómű mellett az M135i xDrive-ről érkezett M Sport fékrendszer került az alapáron 18 colos, felár ellenében 19 colos kerekeken gördülő újdonságba. A kipufogóvégek 90 milliméter átmérőjűek.
A 41 575 eurós (14,9 millió forint) alapárú újdonság első példányait az ígéretek szerint novemberben vehetik át a megrendelők.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.