Politikailag abszolút korrekt világunkban a japán gyártó egy merészen izgalmas sportkocsival rukkolt elő, de sajnos van vele egy számunkra komoly probléma.
Az izgalmas retro külsőt kapott újdonság mozgatásáról egy biturbó V6-os benzinmotor gondoskodik, melynek lökettérfogata egyelőre ismeretlen, teljesítménye pedig 400 lóerő magasságában alakul.
A nem kevés erő egy hatfokozatú kéziváltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre, a kényelmesebb sofőrök pedig automataváltóval is rendelhetik majd a sorozatgyártásba küldendő változatot.
A 4,38 méter hosszú, 1,85 méter széles, illetve 1,31 méter magas Nissan Z Proto 19 colos kerekeken gördül. A jövő évben leleplezendő végleges változat első példányait várhatóan 2022 elején vehetik majd át a vásárlók, akik a Toyota Supráénál némileg szerényebb árra számíthatnak.
Nem kevés az üröm az örömben, hogy a szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt a Nissan 400Z Európában nem lesz kapható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.