Autó hvg.hu 2020. szeptember. 11. 11:05

Haszonjárműként csempészi vissza Európába a Suzuki a Jimnyt

Személyautóként túl szennyező volt a Suzuki kisterepjárója, haszonjárműként viszont más szabályok vonatkoznak rá.

A kisméretű terepjáró forgalmazása körüli nehézségekről az év eleje óta lehetett hallani, mert a hivatalos indoklás szerint az Európai Unió szigorú károsanyag-kibocsátási előírásai miatt a Suzuki kénytelen kivonni az itteni piacról. Magyarországra a harmadik negyedév végéig még érkeztek autók – megtudtuk meg korábban a márka hazai importőrétől – de a folytatásról akkor még nekik sem voltak pontos információik. A cég most azt közölte, hogy haszonjárműként nálunk is visszatér a modell.

A Jimnyvel az a probléma, hogy jelenleg csak egy egyszerű 1,5 literes benzinmotorral kapható, turbófeltöltés nélkül, amelynek viszonylag magas a szén-dioxid-kibocsátása. A 154-170 g/km közötti érték nagyon messze van a flottaátlagként előírt 95 g/km-től. Az pedig nehézen elképzelhető, hogy az autó hibrid vagy teljesen elektromos változatot kapjon.

Az autó iránt azonban egészen magas a kereslet, és úgy tűnik, megtalálták az áthidaló megoldást: haszonjárműként hozzák vissza a modellt, amelyre jelenleg enyhébb szén-dioxid-kibocsátási szabványok vonatkoznak, mint a személyautókra fognak 2021-től. (Igaz, csak időleges haladékot kaptak, mert 2022-től ezeknél a járműveknél is szigorodnak az előírások.)

Egyéb megkötések különben a kishaszonjárművek esetében is vannak. Ezek miatt csak kétüléses lehet a Jimny, és rácsot kell szerelni bele a raktér elválasztására.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Itthon Martini Noémi 2024. december. 28. 10:00

„Nincs még egy ország, ahol különbséget tesznek menekült és menekült között” – hogyan élnek az állami támogatástól elesett kárpátaljai menekültek?

Augusztus vége óta nem jár állami lakhatási támogatás több ezer kárpátaljai menekültnek. Vannak, akik alkalmi munkából ki tudják termelni a lakbért, másoknak a Máltai Szeretetszolgálat továbbra is finanszírozza a lakhatást, de rengetegen tűnnek el nyomtalanul a rendszerből, és olyanokról is hallani, akik arra kényszerültek, hogy visszatérjenek Kárpátaljára. Az utóbbi négy hónapban több érintett családdal és szállásadóval maradtunk kapcsolatban, hogy megtudjuk, hogyan élnek túl. Három helyszín, három különböző sors.