Személyautóként túl szennyező volt a Suzuki kisterepjárója, haszonjárműként viszont más szabályok vonatkoznak rá.
A kisméretű terepjáró forgalmazása körüli nehézségekről az év eleje óta lehetett hallani, mert a hivatalos indoklás szerint az Európai Unió szigorú károsanyag-kibocsátási előírásai miatt a Suzuki kénytelen kivonni az itteni piacról. Magyarországra a harmadik negyedév végéig még érkeztek autók – megtudtuk meg korábban a márka hazai importőrétől – de a folytatásról akkor még nekik sem voltak pontos információik. A cég most azt közölte, hogy haszonjárműként nálunk is visszatér a modell.
A Jimnyvel az a probléma, hogy jelenleg csak egy egyszerű 1,5 literes benzinmotorral kapható, turbófeltöltés nélkül, amelynek viszonylag magas a szén-dioxid-kibocsátása. A 154-170 g/km közötti érték nagyon messze van a flottaátlagként előírt 95 g/km-től. Az pedig nehézen elképzelhető, hogy az autó hibrid vagy teljesen elektromos változatot kapjon.
Az autó iránt azonban egészen magas a kereslet, és úgy tűnik, megtalálták az áthidaló megoldást: haszonjárműként hozzák vissza a modellt, amelyre jelenleg enyhébb szén-dioxid-kibocsátási szabványok vonatkoznak, mint a személyautókra fognak 2021-től. (Igaz, csak időleges haladékot kaptak, mert 2022-től ezeknél a járműveknél is szigorodnak az előírások.)
Egyéb megkötések különben a kishaszonjárművek esetében is vannak. Ezek miatt csak kétüléses lehet a Jimny, és rácsot kell szerelni bele a raktér elválasztására.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.