V6-os biturbóval hajtott sportkocsit mutatott be a Maserati. Megérkezett az MC20.
2014-ben mutatták be az olaszok a Maserati Alfieri koncepciót, amely komoly figyelmet kapott, és lehetett remélni, hogy gyártásba is kerül látványos modell. Nos, pontosan ez történt, a koncepció után Maserati MC20 néven megérkezett a márka új generációs szuperautója.
Az MC20 egy szénszálas monocock vázkeret köré épül, amelyet a Dallara közreműködésével fejlesztettek ki. Az új platform mind kupé, mind kabrió modellek építéséhez alkalmas, és elektromos hajtásláncokat is képes befogadni.
Az új modell, amely jellegzetesen középmotoros sportautóarányokkal rendelkezik, nem hasonlít más, jelenleg forgalmazott Maseratikra, de a gyártó jól ismert dizájnelemei – a Trident logóval ellátott hűtőrács, jelvények a kasztni oldalán – megvannak rajta. A legkülönlegesebbek rajta a sirályszárnyas ajtók.
A korábbi Maseratik a Ferraritól kölcsönözték a motorjaikat, az MC20 erőforrása azonban házon belüli fejlesztés. A 3,0 literes ikerturbós V6-os 621 LE-s és 730 Nm-es nyomatékú, nyolcfokozatú duplakuplungos váltóval párosítva.
Az MC20 súlya alig 1500 kliogramm, és a gyártó szerint a kategóriájában a legjobb teljesítmény-tömeg arányt nyújtja 2,3 kg/LE értékkel. Ennek eredményeként a 0-ról 100 km/h-ra 2,9 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 323 km/h.
Az MC20 elektromos változatban is kapható lesz, hatótávolságát 300 kilométer felettire ígérik. A Maserati azt állítja, hogy az a verzió még dinamikusabb lesz, 2,8 másodperc alatt éri el a 100-as tempót álló helyzetből, legnagyobb sebessége viszont „csak” 310 km/h lesz.
A Maserati MC20 ára 210 000 dollárról indul az Egyesült Államokban, ami jelenleg 63 495 000 forint.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.