Hamarosan egy 306 lóerős plugin hibrid szabadidő-autó és a megújult Swift színesíti a Suzuki hazai kínálatát.
A Suzuki hazai képviselete kihívásokkal küszködve vágott neki az idei évnek, tavaly év végén ugyanis kisöpörte a normál benzinmotoros autókból álló raktárkészletét, és januárban, februárban alig tudott leszállítani új autót. Az Esztergomban gyártott új lágyhibrid Vitarák és SX4 S-Crossok eladásai márciusban gyorsan felpörögtek, akkor viszont jött a koronavírus-járvány, ami újfent behúzta a kéziféket.
A cég keddi budapesti sajtórendezvényén megtudtuk, hogy az áprilisi mélypontot követően májusban már fellendültek a Suzuki eladásai, nyáron pedig kifejezetten jó hónapokat zárt a cég. Augusztusban konkrétan 1468 új Suzukit helyeztek forgalomba, szemben az áprilisban eladott 399 darabos mennyiséggel.
Az idei év első nyolc hónapjában összesen 7631 új Suzuki talált gazdára Magyarországon, ennél jobban csak az ezen időszakban 7929 autót eladott Toyota teljesített, a harmadik a 6762 autós eladást produkált Dacia lett. Az idei évben hazánkban eddig a Suzuki Vitara a legnépszerűbb új autó, melyből 3610-et helyeztek forgalomba. A második a Skoda Octavia (3125), a harmadik a Dacia Lodgy (2802), a negyedik pedig a Suzuki SX4 S-Cross (2769).
A Suzuki hazai eladásainak túlnyomó részét, 45 százalékát a Vitara teszi ki és a 44 százalékon álló SX4 S-Cross is jól teljesít. A Japánban gyártott Swift jelenleg körülbelül 7 százalékon áll, a nemrégiben megújult és ugyancsak Japánban készülő Ignis pedig 3 százalékot tudhat magáénak.
Mint megtudtuk, még szeptemberben megérkeznek hazánkba a júliusban felfrissített Swift első példányai, a nemrégiben általunk is alaposan kipróbált új Igniséhez hasonló modernizált lágyhibrid hajtásláncú típusról hamarosan részletes tesztben számolunk be.
A Suzuki 12V-os és 48 V-os lágyhibrid modelljei a hazai szabályozás értelmében nem kaphatnak zöld rendszámot, azonban információink szerint már októberben megérkezhet hazánkba a Suzuki Across, mely plugin hibrid divatterepjáró minden további nélkül zöld rendszámozható lesz.
A gyakorlatilag átbrandelt Toyota RAV4-nek tekinthető újdonság egy 4,6 méter hosszú és 490 literes csomagterű szabadidő-autó, mely elsősorban 306 lóerős összteljesítményéről, illetve mintegy 75 kilométeres e-hatótávjáról ismerszik meg. Egyelőre nem tudni, hogy a Suzuki Across milyen áron debütál majd Magyarországon, mint ahogy egyelőre még a Toyota sem fedte fel a plugin hibrid RAV4 hazai árát.
Ugyancsak októberben érkezhet meg hazánkba a Toyota Corolla kombi kivitelének Suzuki változata. Ez a normál hibrid hajtásláncú, tehát külsőleg nem tölthető modell hazánkban nem kaphat zöld rendszámot, az Across mellett azonban kiválóan alkalmas arra, hogy csökkentse a Suzuki flottaszintű CO2-kibocsátását. A Toyota technikára épülő Suzukik ezenkívül színesítik majd az utóbbi gyártó termékpalettáját, de jelentős eladási mennyiséget nem igazán remélnek tőlük.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.