A Panamera külseje keveset változott, az újdonságok inkább a lemezek alatt keresendők.
A Porsche 2009-ben mutatta be az első Panamerát, melyet 2016-ban követett a második generáció. A zuffenhauseni gyártó sportszedánjának aktuális generációja most átesett az életciklus felénél szokásosan megejtett ráncfelvarráson.
A designon nem sokat változtattak a németek, az eddigi benzines csúcsmodellt, a Turbót viszont mostantól az a Turbo S váltja, melynek egy enyhén álcázott prototípusa nemrégiben új körrekordot ért el a Nürburgring Nordschleifén. Az ebben lévő 4 literes biturbó V8-as erőforrás teljesítménye 550-ről 630 lóerőre emelkedett, ami minden korábbinál jobb menetdinamikával kecsegtet. A Turbo S konkrétan 3,1 másodperc alatt lő ki 0-ról 100-ra, a végsebessége 315 km/h.
De továbbra sem ez a tisztán benzines változat a legerősebb Panamera, hanem a plugin hibrid hajtásláncú Turbo S E-Hybrid, melynek teljesítményét 680-ról 700 lóerőre növelték. Az E-Hybrid nevezetű környezettudatos alapmodell teljesítménye a faceliftet követően is maradt 462 lóerő, és érkezett egy új zöld rendszámos Panamera, az 560 lóerős 4S E-Hybrid. Az akkumulátor kapacitása az eddigi 14,1-ről 17,9 kWh-ra nőtt, az elektromos hatótáv elérheti a 64 kilométert.
A Panamera és az összkerékhajtású Panamera 4 alapmodellek 2,9 literes biturbó V6-os motorja 330 lóerős, a Panamera 4S változatlanul 440 lóerőt tud, a sportosra hangolt GTS kivitel teljesítménye azonban 460-ról 480 lóerőre nőtt.
Az új hátsó lámpákat és módosítot felfüggesztést kapott felfrissített Panamera legolcsóbb változata 91 000 euróba (32,4 millió forint) kerül, a Turbo S árcéduláján pedig 180 000 eurós (64,1 millió forint) összeg olvasható. Az első példányokat ősz végén vehetik át a vásárlók, a plugin hibridek viszont várhatóan csak a jövő év elején érkeznek majd meg a kereskedésekbe.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.