Az RS Q5-be az SQ5-től eltérően nem gázolajat, hanem benzint kell majd tankolni, már ha egyszer ténylegesen megérkezik.
Az Audi 2017-ben leplezte le népszerű középkategóriás divatterepjárója, a Q5 második generációját, mely a múlt héten kapta meg az első komolyabb ráncfelvarrását.
A típus csúcsmodellje a Magyarországon 21,85 millió forintos alapárú SQ5, melynek motorházteteje alatt egy 3 literes 6 hengeres turbódízel egység található. Ez a facelift során 347-ről 341 lóerőre csökkentett teljesítményű, illetve kereken 700 Nm nyomatékú motor 5,1 másodperces 0-100-as gyorsulást és 250 km/h végsebességet tesz lehetővé.
Benzines fronton létezik továbbá egy 367 lóerős plugin hibrid variáns, az 55 TFSI e Quattro is, de az igazán erős benzines, non-plus-ultra Q5 bejelentése egyelőre még várat magára. Ez lenne az RS Q5, melynek érkezését hivatalosan egyelőre még nem erősítették meg.
Amennyiben az RS Q5 ténylegesen megvalósul, akkor több, mint valószínű, hogy az RS5-ben lévő 2,9 literes biturbó V6-os TFSI benzinmotort kapja majd a típus. Utóbbi egy nyolcfokozatú automataváltón keresztül 450 lóerős teljesítményt, illetve 600 Nm-es nyomatékot szabadít rá a négy kerékre.
Itt jegyzendő meg, hogy az SQ5-öt 3 literes 6 hengeres benzinmotorral is gyártják, azonban ezt a 354 lóerős és 500 Nm-es, 0-ról 100-ra 4,7 másodperc alatt felgyorsuló sportos modellt csak az amerikai piacon lehet kapni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.