24 órával a BMW M5 bemutatását követően máris itt az egyik legkeményebb rivális, egyenesen Stuttgartból.
A fő rivális és ugyancsak most megújult, 600-625 lóerős BMW M5-től eltérően nemcsak szedán, hanem kombi karosszériával is készülő csúcsmodellek megkapták a facelift designjegyeit, és ezzel párhuzamosan egy új 20 colos ötágú felni, valamint három új fényezés is feltűnt a kínálatban.
A mostantól Graphite Grey, Cirrus Silver és Brilliant Blue fantázianevű színekben is rendelhető csúcs AMG E-kbe is megérkezett a gyártó legmodernebb MBUX infotainment rendszere, ami egy érintőpaneles új sportkormánnyal egészül ki. Módosítottak többek közt a futóművön is, és mostantól az E 63-hoz is rendelhető a drift móddal kecsegtető AMG Dynamic Plus csomag.
A 4 literes biturbó V8-as benzinmotor az E 63-ban 571 lóerős, illetve 750 Nm-es produkciót ad elő, ami 3,5 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve az AMG Driver's Package megrendelését követően 300 km/h végsebességet biztosít.
Ennek a motornak a kihegyezettebb változata az E 63 S-ben 612 lóerőt, illetve 850 Nm-t ad le, melynek köszönhetően a 0-100-as sprint szintideje 3,4 másodperc. Ezek a gyorsulási értékek a szedánokra vonatkoznak, a kombik 0,1 másodperccel lomhábbak.
Az alapáron összkerékhajtású és 9 fokozatú automataváltós modellek közül az E 63 alapára 113 ezer euró (39 millió forint), az E 63 S pedig minimum 125 ezer euró (43,1 millió forint) ellenében lesz hazavezethető – a kombi felára mindkét esetben 3 ezer euró (1 millió forint). A forgalmazás 2020 végén kezdődik meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.