A német népautóból eddig közel 40 millió darabot gyártottak, ez közülük az egyik legizgalmasabb.
A Volkswagen Golf 1974-es megjelenése óta már a nyolcadik generációnál tart. Gyártottak belőle jó néhány izgalmas verziót is, de a második generációból létezik egy változat, ami az összes ritkaságot veri; a gyártását követően is csak a német konszern vezérkara, valamint a kiemelt kereskedések vezetői vásárolhattak belőle.
A kocsiból mindössze 71 darab készült nyolcvanas évek legvégén, és igen drágán, 68 500 német márkáért árulták. A Golf Limited GTI 16 V G60-at a Volkswagen Motorsport részlege hozta létre: az ott dolgozó mérnökök úgy döntöttek, hogy nem egy három-, hanem egy ötajtós modellt használnak alapnak. (Igaz, állítólag két darab háromajtós is létezik.)
Az autó igazi különlegessége a motorja: a híres G60 nevű sorozat, négyhengeres 1,8 literes erőforrását szerelték bele a ritkaságnak számító 16 szelepes verzióban. A kocsi alatt az ugyancsak speciális Syncro nevű összkerékhajtási rendszer kapott helyet.
A kocsi teljesítménye hivatalosan 154 kW – 208 LE –, a motor nyomatéka 252 Nm. Mindez azt jelentette, hogy 247 km/h-s végsebességre és 6,4 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulásra volt képes a G60 Limited Syncro.
Külsőleg kevésbé volt egyedi ez a Golf a kék keretléccel és 15 colos BBS felnikkel. A modellek számozottak voltak, amit a kasztnin jeleztek, és fűthető üléseket, elektromos ablakokat és bőrkárpitot kaptak, ami szintén nem volt megszokott akkoriban.
Ezeknek az autóknak az ára csillagászati, és nem is nagyon bukkannak fel eladóként. Egy-egy azért időnként megjelenik a piacon, mint például ez az 1990-es forgalomba helyezésű német darab a Mobile oldalon 99 999 euróért (kb. 34 millió forint). Az órájában 81 ezer kilométer szerepel, a szériaszáma a 9-es.
Sárga, mint egy Lamborghini, csak ez ritkább - kipróbáltunk egy VW Golf R32-t
Azt nem lehet mondani, hogy a Golf az autóipar zsigeri szívtiprója. De szerencsére azért vannak olyan változatai, amelyektől azonnal elterül egy igazi autóbolond. Ilyen a Golf IV-esből az R32.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.