Autó hvg.hu 2020. június. 09. 15:37

UFO-hangot kapott a Skoda hibrid autója

Egy uniós szabály szerint az elektromos autóknak is kötelező hangot adniuk. Korántsem mindegy azonban, melyik gyártó hogyan oldja meg a feladatot.

Lassan két éve, hogy az Európai Unióban minden elektromos autónak kötelező mesterséges hangot adnia alacsony sebességnél, hogy a többi közlekedő észrevegye őket. A szabály minimum 56 decibeles hangot ír elő, valamint azt is, hogy teljesen elektromos módban 20 km/h-s tempóig kell a figyelemfelkeltő zajnak működnie. Efelett már a gumiabroncsoknak van akkora zaja, hogy azt hallani lehet.

Ez a hangkibocsátó eszköz a Skoda esetében például a jármű motorterének jobb felső sarkában van és 25 km/h-ig működik.

Skoda

A gyártók ugyanakkor a lehetőségekhez képest igyekeznek halk autókat eladni a vevőknek. Ha pedig ez az előírások miatt nem lehetséges, akkor arra figyelnek, hogy legalább egyedi hangja legyen egy-egy márkának. Hogy milyen, az már ízlés kérdése, de a Skoda Superb iV-ben, vagy Octavia iV-ben például így szólnak:

A Skoda Octavia RS iV-ben például a plugin hibrid technika a Volkswagen Golf GTE-ből származik. A 13 kWh kapacitású akkumulátorra, 115 lóerős villanymotorra, valamint 150 lóerős 1,4 literes TSI benzinmotorra épülő hajtáslánc 245 lóerős, illetve 400 Nm-es teljesítményre képes.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.