Egy uniós szabály szerint az elektromos autóknak is kötelező hangot adniuk. Korántsem mindegy azonban, melyik gyártó hogyan oldja meg a feladatot.
Lassan két éve, hogy az Európai Unióban minden elektromos autónak kötelező mesterséges hangot adnia alacsony sebességnél, hogy a többi közlekedő észrevegye őket. A szabály minimum 56 decibeles hangot ír elő, valamint azt is, hogy teljesen elektromos módban 20 km/h-s tempóig kell a figyelemfelkeltő zajnak működnie. Efelett már a gumiabroncsoknak van akkora zaja, hogy azt hallani lehet.
Ez a hangkibocsátó eszköz a Skoda esetében például a jármű motorterének jobb felső sarkában van és 25 km/h-ig működik.
A gyártók ugyanakkor a lehetőségekhez képest igyekeznek halk autókat eladni a vevőknek. Ha pedig ez az előírások miatt nem lehetséges, akkor arra figyelnek, hogy legalább egyedi hangja legyen egy-egy márkának. Hogy milyen, az már ízlés kérdése, de a Skoda Superb iV-ben, vagy Octavia iV-ben például így szólnak:
A Skoda Octavia RS iV-ben például a plugin hibrid technika a Volkswagen Golf GTE-ből származik. A 13 kWh kapacitású akkumulátorra, 115 lóerős villanymotorra, valamint 150 lóerős 1,4 literes TSI benzinmotorra épülő hajtáslánc 245 lóerős, illetve 400 Nm-es teljesítményre képes.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.