Lépett a hazai importőr, és pont annyira vágta meg a kompakt villanyautók árát, hogy megkaphassák a jelentős állami támogatást.
A tisztán elektromos hajtásláncú autókra igényelhető állami támogatás rendszerét nemrégiben teljesen átalakították. Ennek értelmében a 11 millió forintnál olcsóbb új villanyautókra 2,5 millió forintos támogatás igényelhető, a 11-15 millió forintos modellek esetében viszont már csak félmillió forint a kedvezmény mértéke.
Ahogy az várható volt, a 11 millió forintnál minimálisabban drágább autók esetében az importőrök gyorsan megvágták néhány százezer forinttal az árat, hogy a vásárlók megkaphassák a nagyobb összegű támogatást. Így történt ez többek közt Opel Corsa-e, a Hyundai Ioniq, valamint a Hyundai Kona Electric esetében is, és most a Peugeot is hasonló lépést tett az elektromos 208 és 2008 kapcsán.
Az e-208 eddigi alapára 11,565 millió forint volt, mostantól azonban 10,49 millió forintos kezdőáron jegyzik az Active felszereltségű alapmodellt, amelynek végső ára a 2,5 millió forintos állami támogatással 7,99 millió forintra szelídül.
Az Active+ kivitel ugyancsak befér a 11 millió forintos határ alá. Ez a 10,99 millió forintos listaárú, kedvezményesen pedig 8,49 millió forintos autó az alapmodellen felül fűthető első ülésekkel, vizuális és hangjelzéses tolatóradarral, illetve 11 kW-os fedélzeti AC-töltővel rendelkezik.
A 136 lóerős Peugeot e-208 50 kWh kapacitású akkumulátorral bír, amely a WLTP-szabvány szerint nagyjából 340 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. A 0-ról 100-ra 8,1 másodperc alatt felgyorsuló autó végsebessége 150 km/h.
A hasonló hajtásláncú Peugeot e2008 crossover szabadidő-autó a belépőszintű Active felszereltséggel mostantól 10,99 millió forintos listaáron kapható, ami az állami kedvezmény levonását követően 8,49 millió forintra mérséklődik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.