A továbbfejlesztett lágyhibrid hajtású Ignis első példányai még ebben a hónapban megérkeznek Magyarországra.
A Suzuki hazai képviselete szerda délelőtt online sajtótájékoztató keretein belül számolt be a céggel kapcsolatos legfrissebb fejleményekről.
Mint megtudtuk, a 2016 óta gyártott második generációs Ignis ráncfelvarrt kivitelének első példányai még ebben a hónapban megérkeznek Magyarországra. A módosított hűtőmaszkot kapott kisautó eddigi K12C benzinmotorját a továbbfejlesztett K12D egység váltja, ezenkívül pedig 3 Ah-ról 10 Ah-ra növelték a 12 V-os lágyhibrid hajtáslánc akkumulátorának kapacitását.
Az új Ignis mintegy félmillió forinttal drágább a kifutó típusnál. Legolcsóbban 3,945 millió forint ellenében lehet új Ignisünk, ennyibe kerül ugyanis egy 1.2 Hybrid 12V 5MT 2WD GL példány. A csúcsot az 5,285 millió forintos, fokozatmentes automataváltós 1.2 Hybrid 12V CVT 2WD GLX képviseli, ezenkívül pedig összkerékhajtással is rendelhető a típus.
A metál fényezés felára 110 ezerről 130 ezer forintra, a kéttónusú metál fényezés felára pedig 160 ezerről 200 ezerre nőtt.
Hasonló ráncfelvarrás várható a Swift esetében is. A módosított hűtőmaszk mellett a típus ugyancsak megkapja a K12D benzinmotort, azt viszont egyelőre nem tudni, hogy hazánkban pontosan mikor és milyen áron debütál majd az új Swift.
A Suzuki egyelőre nem tervezi a jelenlegi 12 V-os lágyhibrid hajtású modellek 48 V-ra történő átállítását, mert a jelenlegi termékpalettával is meg tud felelni az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási előírásoknak. A hazai eladásoknak egyébként mindössze 7 százalékát teszi ki a 12 V-os Swift, illetve 3 százalékát az ugyancsak 12 V-os Ignis.
A húzómodellek nem ezek a Japánban gyártott típusok, hanem a közelmúltban 48 V-os lágyhibridesítésen átesett és Esztergomban készülő Vitara, illetve SX4 S-Cross. Míg előbbi 44, utóbbi 43 százalékos házon belüli piacrésszel bír.
Az európai piacról a CO2-kvóta miatt kényszerűen kivonás alatt álló Jimny terepjáró a hazai Suzuki eladásoknak mindössze 1 százalékát teszi ki, míg a Swift Sport a maga 20-30 darabos értékesítési mennyiségével még ekkora részesedést sem ér el.
A Suzuki tavaly kiárusította az egész raktárkészletét, az idei évnek viszont nehezen indult neki: a tisztább járású motorokkal szerelt, felfrissített Vitara és SX4 S-Cross forgalmazása csak február második felében kezdődött meg.
A januárban, illetve februárban értékesített 324, illetve 710 darabos mennyiséget követően márciusban már 1282 új Suzukit adtak el Magyarországon, majd pedig a koronavírus miatt áprilisban 399-re zuhant az értékesítés. Ezt követően a piac elkezdett feléledni, melynek jeleként májusban már 697 új Suzukit adtak el itthon, és a cég vezetősége abban bízik, hogy a lendület az év második felében sem hagy alább.
2020 első 5 hónapjának értékesítési adatai alapján a Suzuki elveszítette hosszú ideje őrzött piacvezető szerepét, és jelenleg csak az ötödik a Toyotát, a Volkswagent, a Daciát és a Skodát követően. A japán cég hazai képviselete abban bízik, hogy év végére sikerül visszakerülni az első helyre.
Emlékezetes, hogy a Suzuki március 18-án jelentette be, hogy a koronavírus-járvány következtében március 23-tól április 3-ig leáll az esztergomi gyártás. A leállás végül elhúzódott, és csak április 29-én indult újra a termelés. A Suzuki kereskedésekben higiéniai kódexet vezettek be, minimalizálták a személyes kontaktusok számát és új online szolgáltatásokat indítottak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.