A márka első elektromos modellje Kínában készül majd, és igen kedvező árral hódíthat Európában is.
A koncepciót a koronavírus-járvány miatt lefújt Genfi Autószalon helyett online mutatta be a gyártó. Akkor egy 26,8 kWh-s kapacitású akkumulátorral és 43 lóerős villanymotorral szerelt kocsit lehetett látni, ami hivatalosan 270 kilométeres hatótávú.
Az Európában is várt Springet a kínai Hszian városban gyártják majd a Renault hasonló típusához a City-KZ modellhez hasonlóan, amelyből tavaly 2600 darabot adtak el az ázsiai országban.
A Renault kínai modelljét 8000 euróért dobták piacra, ami nagyjából 2,8 millió forintnak felel meg. A Dacia Spring az Automotive News szerint 15-20 ezer euróért kerülhet piacra Európában, vagyis 5,3-7 millió forint között lesz az ára támogatások nélkül.
Kérdés, hogy valóban megérkezik-e a modell jövőre, de láthatóan közelít az a piaci helyzet, amikor nagyjából hasonló áron lehet majd hozzájutni egy-egy elektromos autóhoz, mint egy hagyományos motorú modellhez. Erre az olyan vállalatok is készülnek, mint a Skoda, olyan típusokkal, amelyek ára 15 ezer euró alatt tartható.
Ami a Dacia Spring paramétereit illeti, kisebb mint a Duster, ami 4,3 méteres. A Spring 3,73 méteres hosszúságú, 1,58 méter széles, 1,48 méter magas és 2,42 méteres tengelytávolságú. Ezzel a mérettel viszont - ami leginkább egy Twingoé - a többségnek kicsi lesz a Spring.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.