Péntektől több száz hazai villanyautó töltőpont használata fizetőssé válik.
A Mobiliti tavaly ősszel megvásárolta az e-Mobit, így május 1-től már nemcsak az előbbi, hanem az utóbbi cég villanyautó töltőpontjainak használatáért is fizetni kell. A jelenleg nagyrészt még ingyenesen használható mintegy 336 darab e-Mobi töltőn péntektől ugyanannyit kell majd fizetni az áramért, mint a Mobiliti töltőkön.
A Mobiliti és az e-Mobi töltői közül a 22 kW teljesítményű AC-oszlopokon 80 forintba fog kerülni 1 kWh, a 22 kW-os DC-töltők esetében pedig ezenfelül 500 forintos töltésindítási díjjal is számolni kell. A 43 kW-os AC-töltők, illetve az 50 kW-os DC-töltők esetében percenként 80 forintba kerül majd a töltés, utóbbi e-Mobi töltők egyébként már április 1-től fizetőssé (50 forint/perc) váltak. A Mobiliti és e-Mobi hazai töltőinek a száma megközelíti az ötszázat.
A Mobiliti a közeljövőben havidíjas csomagokkal is jelentkezni kíván, amelyekkel kedvezőbb, személyre szabott töltési lehetőségeket kínálnak majd. Köztük lesz például a kedvezményes éjszakai töltés azoknak, akiknek nincs lehetőségük otthon tölteni.
Az ELMÜ-ÉMÁSZ villanyautó töltőin tavaly augusztus 1-től 99 forintba kerül 1 kWh. Az autópályák mentén szupergyors 350 kW-os töltést biztosító Ionity oszlopokon idén év január végétől 280 forintot kérnek 1 kWh-ért.
Összehasonlításképp, az ELMÜ-ÉMÁSZ-nál a lakossági villamos energia A1 normál árszabás esetén 37,54 forintba kerül kWh-ként.
Egy 64 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt, reálisan körülbelül 400 kilométeres hatótávolságú Kia e-Niro teljes feltöltése mintegy 5 100 forintba (4,4 liter benzin/100 km) fog kerülni a Mobiliti, és 6 300 forintba (5,4 liter benzin/100 km) az ELMÜ-ÉMÁSZ oszlopain, miközben egy Ionityn történő komplett töltés 18 000 forintból (15,5 liter benzin/100 km) úszható meg. Otthoni lassú töltés esetén körülbelül 2 400 forintba (2,1 liter benzin/100 km) kerül egy "tele tank". A zárójelben található viszonyítási alapok esetében 289 forintos üzemanyag literárral számoltunk.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.