A lépést már tavaly bejelentették, az idei év közepén debütáló modellek pedig már ebben a szellemben készülnek.
A Volvo elég alaposan megosztotta közvéleményt tavaly, amikor Hakan Samuelsson, a cég vezérigazgatója bejelentette: "nincs ok, ami miatt óránként több mint 180 kilométeres sebességgel kellene haladnia egy autónak, legalábbis nem egy Volvónak". A vállalatvezető hozzátette: a 180 kilométeres óránkénti maximális sebesség önmagában természetesen nem ment életet, de ha csak egyet is sikerül megmenteni a sebességkorlátozással, már megérte az intézkedést bevezetni.
Az elektromosan limitált maximális sebesség tehát hamarosan megérkezik a debütáló Volvo S90 és V90 modellekbe, ugyanakkor ezzel a lépéssel – leginkább a külső piacokon – hátrányba hozhatja saját magát a svéd autógyártó a nagy német prémiumgyártók modelljeivel szemben.
A Volvo komplex közlekedésbiztonsági rendszerének fejlesztésének célja, hogy a jármű képes legyen az előírt sebességhatárok automatikus betartására is, sőt a relatív gyorshajtást is kezeli majd, vagyis ha esős idő van, vagy más olyan időjárási körülmény, ami miatt csökkenteni kell a sebességet, ezt is képes megtenni az autó. A hírek szerint a kocsikban még olyan rendszer is felbukkan majd, ami jól detektálja, ha valaki alkoholos vagy drogos befolyás alatt vezetné a járművet.
A Volvo kamerái folyamatosan figyelik a sofőrt, és ha például a szemhéjaik nem úgy állnak, ahogy a minták alapján lenniük kellene, vagy nem tartja a kezét stabilan a kormánykeréken, az autó lelassít, és figyelmezteti a vezetőt. A kocsi ilyenkor rá is kérdez a sofőrnél, hogy minden rendben van-e. Ha nincs megfelelő reakció, az ismételt figyelmeztetések után az autó korlátozza a sebességét, a Volvo On Call működésbe lép, majd végső megoldásként az autót biztonságosan leparkolja a rendszer.
A frissített Volvo S90 és Volvo V90 esztétikailag szinte alig különbözik az elődjétől, de komoly változások lesznek a frissített modellekben. Ezen túlmenően három új, 48 V-os mild-hibird technológiával rendelkező változat is érkezik modellcsaládba, valamennyi a négyhengeres kétliteres benzinmotorhoz kapcsolódik, és 197, 250 és 300 LE teljesítményűek lesznek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.