A németországi értékesítés már elindult, hazánkba viszont várhatóan csak jövőre érkezik meg az újdonság.
Németországban mostantól hivatalosan is rendelhető az újdonság, amelynek első példányait várhatóan az év végén vehetik majd át a vásárlók. Míg korábban 40 000 eurós összegről pletykáltak, addig mostanra kiderült, hogy a villanymotoros XC40 német alapára 62 000 euró, vagyis átszámítva mintegy 21 millió forint. A típus egyetlen változatban, R-Design csomaggal kapható.
Az XC40 hazai alapára 9,2 millió forint, mely összeg ellenében egy alapfelszereltségű és 163 lóerős benzinmotoros T3 lehet a miénk. A csúcsot a 262 lóerős plugin hibrid T5 Twin Engine jelenti, mely kiviteltől függően 14,6-16 millió forintba kerül.
Az elektromos XC40 meghajtásáról tengelyenként egy-egy villanymotor gondoskodik, amelyek összteljesítménye eléri a 408 lóerőt, a nyomaték pedig kereken 600 Nm. Mindez elegendő ahhoz, hogy a 2,15 tonnás alaptömegű újdonság alig 4,9 másodperc alatt letudja a 0-100-as sprintet. A végsebesség 180 km/h.
A 78 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor az utastér alatt kapott helyet, és a WLTP-szabvány szerint nagyjából 400 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. 150 kW-os DC gyorstöltővel alig 40 perc alatt 80 százalékosra tölthető a lemerült telep.
A Belgiumban és Kínában gyártandó Volvo XC40 Recharge a márka első olyan modellje, amelynek infotainment rendszere Android operációs rendszert futtat. A fedett hűtőrácsos és a géptető alatt egy 30 literes kis extra tárolóhelyet kapott újdonság magyarországi forgalmazása előreláthatólag 2021 nyarán kezdődik meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.