A korlátozó intézkedések továbbra is érvényben maradnak, de az orosz autógyártók fokozatosan visszatérnek a normál kerékvágásba.
A koronavírus terjedésének lassítása érdekében március végén szigorú kijárási korlátozásokat és általános munkaszünetet jelentett be Vlagyimir Putyin orosz elnök, melynek következtében március 30-án leállt az AvtoVAZ-nál a Ladák gyártása. Bár a korlátozások április végéig érvényben maradnak, az AvtoVAZ április 13-án külön engedéllyel újrakezdhette a gyártást.
A Togliattiban és Izsevszkben található, teljesen fertőtlenített üzemekben dolgozók maszkokat kaptak, folyamatosan mérik a testhőmérsékletüket és ügyelnek arra, hogy egymástól biztonságos távolságban tudják végezni a munkájukat.
Az UAZ-nál már a múlt héten megkezdték a gyártás újraindítására történő felkészülést, és április 13-án ennél az orosz gyártónál is megkezdődött az autók összeszerelése. Az uljanovszki gyárban első körben a dolgozók negyede vette fel a munkát, a mérnökök és az irodai dolgozók pedig lehetőség szerint továbbra is home office-ban dolgoznak.
Az AvtoVAZ-nál a modernebb típusok mellett mind a mai napig gyártják az 1977-ben debütált Nivát (4x4), az UAZ-nál pedig még mindig készül az 1971-ben leleplezett UAZ-469 (Hunter), illetve az 1957-es alapokra épülő UAZ-452.
Hazánkban a győri Audi-gyárban kedden indult újra a termelés, és a tervek szerint a hónap végén a kecskeméti Mercedes-üzemben, illetve az esztergomi Suzuki-gyárban is újra megkezdődik a munka.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.