Több mint 17 ezer ember dolgozik két autógyárban, amelyek közül egyiknél sincs fennakadás a termelésben.
Európa több országában, ha nem is általánosan, de több üzemegységet leállítottak az autóipari cégek a koronavírus terjedése miatt. Megkérdeztük, mi a helyzet a magyarországi autógyárakban.
A Daimler-konszern magyarországi üzeme a kecskeméti Mercedes-Benz gyár, ahol jelenleg 4400 munkatársat foglalkoztatnak. Itt készülnek a Mercedes A-osztály, a négyajtós CLA Coupé és a CLA Shooting Brake modellek, de gyártanak Mercedes-AMG Performance modelleket is.
A gyár kommunikációs osztályától azt a választ kaptuk, hogy folyamatosan figyelemmel kísérik a koronavírus terjedéséről szóló információkat és bármikor készek a dinamikusan változó helyzetre reagálni. Mint írták, a munkatársaikat tájékoztatják a vírussal kapcsolatos tudnivalókról, annak tüneteiről, a megelőzés módszereiről, valamint arról, hogy fertőzés gyanúja esetén mit kell tenniük.
Az érintett régiókba irányuló összes üzleti utazást lemondták és a munkatársaiknak azt javasolták, hogy ezekre a területekre magánutazást se tegyenek.
A gyártásra gyakorolt hatásáról egyelőre nem tudnak pontos értékelést adni, de a Mercedes-gyár ellátási lánca jelenleg biztosított – írta cég a válaszában, de a lehetséges hatások az általános helyzet alakulásától függenek.
A győri Audi, amelynek létszáma tavaly év végén 12 900 fő volt, hasonló intézkedésekkel próbálkozik, mint a másik német prémium gyártó. Győrben a motorgyártás mellett jelenleg a vadonatúj Q3 Sportback, a Q3-as, a TT Coupé, a TT Roadster és az A3 Limuzin kabrió változata készül.
Mint a vállalat kommunikációs vezetője közölte, a termelés folyik, a koronavírus jelenleg nincs hatással a termelésre és az ellátási láncra – írta kérdéseinkre Czechmeister Mónika, a cég külső kommunikációs vezetője. Hozzátette, a vállalatvezetés külön stábot állított fel a koronavírus miatt, mely rendszeresen ülésezik.
A magyar Suzukinál, amely gyártó már csütörtökön válaszolt, közölték, nincsenek ellátási problémáik egyelőre folyik a termelés. Kínában is újraindult a szállítás, amely folyamatos. A magyar gyárba külföldi üzleti partnerek azonban nem léphetnek be jelenleg. A belföldi üzleti partnerek pedig csak akkor mehetnek be, ha a látogatást megelőző két hétben nem jártak más országban. Erről az érkezőknek nyilatkozatot is kell tenniük. A külföldön járt munkatársaknak a hazaérkezésüket követően 2 héten át maszkot kellett viselniük, a gyár alkalmazottai közt egyelőre nem tudnak olyanról, aki a betegség kapcsán érintett lenne.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.