A patinás olasz márka, amit már csak otthon árulnak, nem akarja megadni magát. Mostantól például hibridként is kapható lesz a Lancia Ypsilon.
Az olasz Lanciával, amely a Fiat-csoport tagja, régóta nem sikerül hosszú távon kitalálni, mi legyen. A patinás márka, amelynek története tele van technológiai újításokkal, most éppen abban a státuszban van, hogy csak Olaszországban forgalmazzák, ott viszont némileg abszurd eredményeket produkál. Volt tavaly olyan negyedévük, amikor több autót adtak el, mint az Alfa Romeo.
Olaszország kétségtelenül van akkora piac, amely akár el is tarthatna egy márkát, ha annak minden elemét racionalizálják. Ez például azt jelenti, hogy mára a Lancia egyetlen modellt forgalmaz, ez pedig az Ypsilon.
A kocsi kívül-belül mindenképpen dizájnos, amit szeretni lehet az olasz autókban. Mostantól már azt sem lehet rá mondani, hogy a hajtása nem elég modern, mert megkapta az új Fiat 500-as és Panda hibrid rendszerét.
Az 1000 köbcentis háromhengeres benzinmotor mellé, ami 70 lóerős, megkapta a szíjhajtásos, elektromos rásegítő egységet, amelynek révén elvileg 20 százalékkal takarékosabb az Ypsilon, mint anélkül. Ráadásul, itt még újabb elektromos hálózati rendszer kiépítését is megúszták a mérnökök, mert a rendszer 12 volton működik, mint az autó egyéb hálózati egységei.
Az újdonság ára 14 450 euró, amely abban az értelemben számunkra lényegtelen, hogy sajnos csak Olaszországban forgalmazzák majd ezt az Ypsilont is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.