Autó hvg.hu 2020. március. 09. 14:45

A sírból jön vissza a Lancia márka, és egész jól érzi magát

A patinás olasz márka, amit már csak otthon árulnak, nem akarja megadni magát. Mostantól például hibridként is kapható lesz a Lancia Ypsilon.

Az olasz Lanciával, amely a Fiat-csoport tagja, régóta nem sikerül hosszú távon kitalálni, mi legyen. A patinás márka, amelynek története tele van technológiai újításokkal, most éppen abban a státuszban van, hogy csak Olaszországban forgalmazzák, ott viszont némileg abszurd eredményeket produkál. Volt tavaly olyan negyedévük, amikor több autót adtak el, mint az Alfa Romeo.

Olaszország kétségtelenül van akkora piac, amely akár el is tarthatna egy márkát, ha annak minden elemét racionalizálják. Ez például azt jelenti, hogy mára a Lancia egyetlen modellt forgalmaz, ez pedig az Ypsilon.

Lancia
Lancia

A kocsi kívül-belül mindenképpen dizájnos, amit szeretni lehet az olasz autókban. Mostantól már azt sem lehet rá mondani, hogy a hajtása nem elég modern, mert megkapta az új Fiat 500-as és Panda hibrid rendszerét.

Az 1000 köbcentis háromhengeres benzinmotor mellé, ami 70 lóerős, megkapta a szíjhajtásos, elektromos rásegítő egységet, amelynek révén elvileg 20 százalékkal takarékosabb az Ypsilon, mint anélkül. Ráadásul, itt még újabb elektromos hálózati rendszer kiépítését is megúszták a mérnökök, mert a rendszer 12 volton működik, mint az autó egyéb hálózati egységei.

Lancia

Az újdonság ára 14 450 euró, amely abban az értelemben számunkra lényegtelen, hogy sajnos csak Olaszországban forgalmazzák majd ezt az Ypsilont is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.