A zöld rendszámos elektromos kisautó egy feltöltéssel több, mint 300 kilométert képes megtenni.
A Fiat az új 500-as modell 13 évvel ezelőtt történt bemutatásával tulajdonképpen a legjobb módon lovagolta meg a mostanság egyre durvább retró divathullámot. A városi kisautó a közelmúltban esett át egy ráncfelvarráson, és időről időre bemutatkozik belőle egy limitált széria, melynek köszönhetően folyamatosan fenn lehet tartani az érdeklődést iránta.
Most pedig itt a vadonatúj Fiat 500e, ami egy a kezdetektől fogva villanyautónak tervezett városi kisautó. Az alapdesign ugyan változatlan maradt, a részletek azonban szinte mindenhol módosultak, így például a frontrészről eltűnt a Fiat-logó, melynek helyét egy méretes 500-as embléma vette át.
A normál Fiat 500-nál 6 centiméterrel hosszabb, illetve 6 centiméterrel szélesebb Fiat 500e tengelytávja 2 centiméterrel nőtt. A teljesen új utastérben a kormány mögött egy 7 colos digitális műszeregység található, a középső érintőkijelző 10,25 colos képátlóval rendelkezik.
A 3,63 méter hosszú Fiat 500e mozgatásáról egy 118 lóerős villanymotor gondoskodik, mely egy 42 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból nyeri az energiát. A 0-ról 50-re 3,1 másodperc alatt felgyorsuló villanyautó 9 másodperc alatt tudja le a 0–100-as sprintet, a végsebessége 150 km/h.
Normál otthoni töltés esetén 14 órás töltési időre lehet számítani, 85 kW-os villámtöltővel viszont akár 35 perc alatt megoldható egy 80 százalékára történő feltöltés. A 17 colos kerekekkel ellátott és jól felszerelt Fiat 500e First Edition alapára 37 500 euró (12,7 millió forint).
A WLTP-szabvány szerint 320 kilométeres hatótávú Fiat 500e-t Olaszországban gyártják, a hagyományos belső égésű motorral, illetve hibrid hajtáslánccal szerelt Fiat 500-asok pedig továbbra is Lengyelországban készülnek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.