A kiindulási alapnak tekinthető Quadrifoglio Verdénél erősebb és könnyebb az olasz gyártó sportszedánja.
Az Alfa Romeo Giulia GTA (Gran Turismo Alleggerita) nevű újdonság az eddigi legsportosabb Giuliára, a Quadrifoglio Verdére épül. A szuperkönnyű anyagok széles körű használatával sikerült elérni, hogy a GTA 100 kilogrammal könnyebb lett.
Az Akrapovic gyártmányú titánkipufogós Giulia GTA-nak többek között a lökhárítói, a diffúzora, a motorházteteje és a teteje is szénszálas anyagból készült. A géptető alatt a QV-ből érkezett 2,9 literes biturbó V6-os erőforrás lapul, melynek teljesítményét 510-ről 540 lóerőre emelték. A módosításoknak köszönhetően a 0-100-as sprint szintideje 3,9-ről 3,6 másodpercre csökkent.
A non plus ultra kivitel a Giulia GTAm, ami további 50 kilogrammal könnyebb lett. A már-már versenyautónak tekinthető, de közúton is használható csúcsmodellben nincs hátsó üléssor és ajtóburkolat, az első kagylóülésekben helyet foglalók biztonságáról pedig hatpontos biztonsági övek gondoskodnak.
A nagy hátsó szárnyat, illetve plexi oldalsó és hátsó üveget kapó GTAm nyomtávját elöl és hátul is kiszélesítették 50 milliméterrel, a felfüggesztés pedig minden korábbinál keményebb, sportosabb lett. A GTA és a GTAm ritkán jön majd szembe az utakon, ugyanis az egyelőre ismeretlen árú típusokból összesen csak 500 példány fog készülni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.