Az újdonsággal alig több mint 4 másodperc alatt letudható a 0-100-as gyorsulás.
A Mercedes 2013-ban leplezte le a kompakt szabadidő-autók piacán hadrendbe állított GLA-t, amelynek tavaly decemberben érkezett meg a második generációs változata.
Az elődjénél nagyobb, de az akár 7 üléssel is rendelhető GLB-nél kisebb újdonságból most megérkezett a legsportosabb változat, a testközelből elsőként a jövő heti Genfi Autószalonon megtekinthető Mercedes-AMG GLA 45 S.
A látványos Panamericana hűtőrács mögött egy 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotor található, amely 421 lóerős teljesítményt, illetve kereken 500 Nm-es nyomatékot ad le. A nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltóval és összkerékhajtással szerelt GLA 45 S alig 4,3 másodperc lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra, a végsebessége pedig kiviteltől függően 250, illetve 270 km/h.
Alapáron 19 colos felnik járnak, felár ellenében pedig 20 colos kerekeken gördül az ültetett sportfutóművet kapott legdurvább GLA. Elöl 360, hátul 330 milliméteres féktárcsák gondoskodnak a minden körülmények között megfelelő lassulásról, viszont az A45 S-féle drift üzemmódról ezúttal le kell mondanunk.
Az idei év második felétől kapható Mercedes-AMG GLA 45 S alapára várhatóan 65 ezer euró (22 millió forint) lesz, illetve érkezőben a 60 ezer eurós (20,4 millió forint) Mercedes-AMG GLA 45, mely elsősorban 387 lóerős, illetve 480 Nm-es motorjáról, valamint 4,4 másodperces 0-100-as szintidejéről ismerszik meg. Míg a gyengébb modellen 82 milliméteres, addig a non-plus-ultra változaton 90 milliméteres átmérőjű kipufogóvégekre lehetünk figyelmesek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.