A német márka nagy SUV-jának legerősebb tagját V6-os motor hajtja egy elektromos egységgel megtámogatva.
A Genfi Autószalon rajtja előtt belehúznak a gyártók, és megmutatják külön is, mivel készülnek élőben a kiállításra. A svájci autóshow sorsa a koronavírus terjedése miatt némileg bizonytalan, de egyelőre úgy fest, hogy nem marad el.
A gyártók nem akármilyen modellekkel készülnek a seregszemlére. A Volkswagen például a Touareg R változatát hozza, amelyen először látható a megújult „R” jelölés.
A harmadik generációs Touaregből jelenleg 422 lóerős a topvariáns, ami egy dízel. Abban egy V8-as, 4.0 literes TDI dolgozik, de kellett egy benzines csúcsmodell is, ami nem lehet manapság csak benzines: hibridben kellett gondolkodni. Az erőforrása adott volt, a Porsche Cayenne E-Hybridben a konszernen belül pont megfelelőt találni.
A háromliteres, V6-os hibridrendszer 462 lóerős teljesítményt ad le – 340 a benzinmotoré és 136 lóerő az elektromos egységé – a két motor maximális össznyomatéka 700 Nm. A Touareg R csúcssebessége óránként 250 kilométer, és akár 140-ig csak elektromos módban is gyorsít.
Az elektromos hajtást egy 14.1 kWh-s akkupakk táplálja, de a VW nem adott meg adatot arra vonatkozóan, hogy mennyit tud haladni a Touareg R csak elektromos módban.
Külsőre a Touareg R hozza azt a szolidan agresszív vonalat, amit a VW R-es autói mutatnak: méretes légbeömlők, vörös műanyag betétek, dupla kipufogóvégek. Kerékméretben a 20 colos a szabvány, de akár 22-es felniket is lehet rendelni „Esoril” fantázianéven a Touareg R-hez.
Belül sportülések és a normál Touaregben is látott hatalmas, 12 és 15 colos digitális kijelzők vannak.
Árak még nincsenek, de vélhetően a plug-in rendszerrel érkező Touareg R ára nagyjából 92 ezer euró környékén lehet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.