A VW-csoport kínai eladásai 11,3 százalékkal estek januárban.
Kína a VW-csoport legnagyobb piaca és a Volkswagen-csoport a napokban azt közölte, hogy a Covid-19 koronavírus miatt januárban éves szinten 11,3 százalékkal estek eladásai Kínában.
A VW-csoport, amelyhez olyan márkák tartoznak, mint a névadó Volkswagen vagy az Audi, a Porsche és a Skoda, januárban 343 ezer 400 járművet értékesített Kínában, és Hongkongban.
Tavaly Kínában a VW-csoport 4,2 millió autót értékesített, 0,6 százalékkal többet a 2018. évinél. A Volkswagen-csoport Kínában működő gyárai tavaly több mint 4 millió autót gyártottak.
A VW csoportszintű globális eladása az múlt hónapban 5,2 százalékkal, 836 ezer 800 járműre esett, az észak-amerikai eladások ugyanakkor csaknem 5 százalékkal nőttek.
Kína egyébként is bajban
Kínában tavaly már a második egymást követő évben csökkentek az autóeladások. A kínai autógyártók szervezete (CAAM) szerint 2019-ben 21,4 millió autót értékesítettek Kínában, 9,6 százalékkal kevesebbet az előző évinél.
A csökkenés trendszerűnek tűnik és a világ legnagyobb autópiacán az idei első fél évben akár több mint 10 százalékkal, az idei év egészében 5 százalékkal eshetnek az eladások tavalyhoz képest. A CAAM egyik vezetője szerint ugyanakkor az általuk becsült adatok arra az esetre érvényesek, ha még április előtt sikerül felülkerekedni a koronavíruson.
A CAAM adatai szerint januárban jelentősen visszaesett a járműgyártás is, a tavalyi azonos hónaphoz képest 24,6 százalékkal kevesebb, 1 millió 783 ezer jármű készült az ázsiai országban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.