Downsizing helyett upsizing: a német gyártó 2 literesre cseréli az eddigi 1,5 literes gázolajos erőforrását.
A Mercedes jelenleg egy 1,5 literes dízelmotort szerel az A-osztály 180d kivitelébe, azonban ez a Daimler-Renault fejlesztésű OM 608-as motor hamarosan átadja a helyét a tisztán Mercedes eredetű OM 654q erőforrásnak. A teljesítmény változatlanul 116 lóerő marad, azonban az 1,5 helyett 2 literes lökettérfogatnak köszönhetően a nyomaték 260-ról 280 Nm-re nő.
A kisebb dízelmotorral szerelt A 180d nyárig maradt a kínálatban, utána már csak a nagyobb erőforrással szerelt A 180d lesz rendelhető, és hasonló motorváltásnak lehetünk tanúi a CLA, illetve a B-osztály esetében is. A GLB 180d már a kezdetektől fogva a 2 literes dízelmotorral készül, itt tehát nem várható semmilyen változás.
Egyelőre nem tudni, hogy mi lesz az OM 608-as 1,5 literes motor 95 lóerős alapváltozatával szerelt A 160d sorsa.
Az OM 654-es 2 literes dízelmotor 150 lóerős, illetve 190 lóerős verzióját továbbra is változatlan formában szerelik az A 200d-be és az A 220d-be.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.