Az Autobahnon vannak sebességkorlátozás nélküli szakaszok, ahol nagyon nem mindegy, bírja-e a téli vagy négy évszakos abroncs is a tempót.
Németországban kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy a sofőrök tisztában legyenek azzal, milyen gyorsan mehetnek a téli és a négy évszakos abroncsokon.
Mindennek azért van jelentősége, mert a német autópályákon jelenleg nincs érvényben általános sebességkorlátozás, a 130 km/óra csak ajánlott értéknek tekinthető. A Közúti Forgalmi Engedélyezési Törvény bizonyos esetekben viszont előírja, hogy a sofőr számára jól látható helyen matricát kell elhelyezni az abroncsok végsebességére vonatkozóan.
A matricára akkor van szükség, amikor a gépjármű végsebessége nagyobb, mint a rá felszerelt téli, vagy három hegycsúcs-hópehely (3PMSF) szimbólummal ellátott négy évszakos gumiabroncsoké – írja a Continental abroncsgyártó közleménye.
Amennyiben a matrica felragasztását elmulasztja valaki, akkor a rendőrség 5 eurós, tehát átszámítva 1670 forintos bírsággal sújthatja. Ha azonban egy autós gyorsabban megy annál, mint amennyi a gumiabroncsainak a maximális sebessége, akkor 25 eurós, vagyis 8400 forintnak megfelelő büntetésben részesülhet.
A jármű végsebessége a német forgalmi engedély T-sorában található meg. A felszerelt gumiabroncs végsebességét pedig az oldalfalán lévő méretadatokból lehet kiolvasni. Ha például „T” betű áll a méret mögött (pl. 195/65R 15T), akkor az azt jelenti, hogy az abroncs végsebessége 190 km/óra, míg a „H” –betű azt jelenti, hogy a gumiabronccsal akár 210 km/órával is lehet haladni. A nagyobb sebességre tervezett abroncsokat V (240 km/óra), vagy W (270 km/óra) betűvel jelölik, míg a Q-val ellátott gumiabroncsok maximálisan 160 km/órával közlekedhetnek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.