Autó hvg.hu 2019. december. 26. 06:41

A szokásosnál is ritkább Ferrari F40 várja új gazdáját

A különleges olasz sportkocsit a magyar rendszerváltáskor vette át osztrák tulajdonosa.

A Ferrari 1987-ben dobta piacra az akkori kor egyik leggyorsabb közúti sportkocsiját, az 1992-ig mindössze 1 311 példányban gyártott F40-et.

A középmotoros olasz csoda 2,9 literes duplaturbós erőforrása egy ötsebességes kéziváltón keresztül nem kevesebb mint 478 lóerős teljesítményt szabadít rá a hátsó kerekekre. Az 1350 kilogrammos járgány 4,8 másodperc alatt gyorsít 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig 313 km/h.

Az olasz legenda jobb állapotban lévő példányai mostanság 1 millió euró (330 millió forint) körüli áron cserélnek gazdát, most azonban felűnt a színen egy F40-es, melyért nem véletlenül kérnek ennél is többet. Íme:

DK Engineering

A mellékelt fotókon látható, 1990 januárjában átadott példány eddig mindössze 22 800 kilométert hagyott maga mögött, de nemcsak ez, hanem a különleges kivitel is indokolja az 1 199 945 fontos, vagyis átszámítva mintegy 465 millió forintos árat.

DK Engineering

Ez a kocsi egyike annak a mindössze 50 darab F40-esnek, melynek nem hagyományosan fel-le mozgó, hanem oldalra csúsztatható plexi oldalablaka van. Illetve ez még egy olyan F40-es, melyben nincs katalizátor és állítható felfüggesztés.

DK Engineering

 

DK Engineering
DK Engineering
DK Engineering
DK Engineering
DK Engineering

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.