Szakértők szerint az ország csak drasztikus intézkedések bevezetésével lesz képes megfelelni a klímacéloknak.
Egy, a német szövetségi környezetvédelmi hivatal, az Umweltbundesamt munkatársai által készített belső dokumentum szerint a jelenleg visszafogott terhekkel nehezített árú gázolajra kirótt adónak 2030-ig 70 eurócenttel, vagyis átszámítva mintegy 230 forinttal növekednie kell. Ugyanezen időszakban a benzinár adótartalmát is 47 centtel, vagyis mintegy 155 forinttal növelnék.
Amennyiben a javaslatot elfogadják, egy liter gázolaj ára a mostani 0,49 helyett 1,19 eurónyi adót tartalmazna. Cikkünk írásakor Németországban átlagosan 1,28 euróba (422 forint) kerül egy liter gázolaj, ami a tervezett áremelést követően 1,98 euróba (653 forint) kerülne.
A tervezet szerint a céges autókra vonatkozó kedvezményeket és az ingázók adókedvezményét meg kell szüntetni, a teherautók úthasználati díját meg kell emelni, illetve az autópályákon 120 km/h-s sebességhatárt kell bevezetni.
Ezekre azért lehet szükség, hogy Németország képes legyen megfelelni a klímacéloknak. Míg jelenleg évi 160 millió tonnányi CO2-vel terheli a közlekedés a környezetet, addig 2030-ra ennek az értéknek a tervek szerint 98 millió tonnára kellene csökkennie.
A kormányzat továbbá támogatni kívánja az elektromos autózást és az alternatív üzemanyagokat, olcsóbbá szeretné tenni a vasúti utazást, a légiközlekedésre kivetett adókat pedig megemelné.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.