A Toyota prémiummárkája elsőként egy kompakt divatterepjáróba szerelt tisztán elektromos hajtásláncot.
A benzinmotoros UX-hoz képest kisebb stilisztikai változásokat felvonultató újdonság 20 milliméteres ültetést, komplett alsó borítást és aerodinamikailag optimalizált felniket kapott. A 201 lóerős teljesítményű, illetve 300 Nm nyomatékú villanymotor egy, a padlólemezbe integrált 54,3 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból nyeri az energiát.
A gyártó 400 kilométeres hatótávról tesz említést, de fontos hangsúlyozni, hogy ezt a leginkább engedékeny NEDC-szabvány szerint mérték. A szigorúbb és ily módon a valósághoz sokkal közelibb WLTP- és EPA-értékekre egyelőre még várnunk kell. 6,6 kW-os töltővel 7 óra alatt lehet feltölteni a telepet, 50 kW-os teljesítmény esetén pedig alig 50 perc alatt letudható egy teljes töltés.
Az 1,9 tonna tömegű és módosított futóműves Lexus UX 300e európai forgalmazása 2020-ban kezdődik meg, a várható ár egyelőre ismeretlen.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.