A négykarikás német gyártó kupé és roadster változatban gyártott sportkocsijából kihagyták a Quattro hajtást.
Az Audi nagyteljesítményű modelljei általában Quattro összkerékhajtással készülnek, és nincs ez másképp az általunk a közelmúltban alaposan letesztelt R8 esetében sem. A típus aktuális generációjának ráncfelvarrás előtti változatából ugyan készült csak hátul hajtó verzió, azonban ebből az RWS (Rear Wheel Series) modellből mindössze egy 999 példányos limitált széria látta meg a napvilágot.
Most azonban itt a vadonatúj Audi R8 RWD (Rear Wheel Drive), amely a normál termékkínálat részét képezi:
A kupé és roadster változatban készülő újdonság 55-65 kilogrammal könnyebb a Quattro kivitelnél. A sofőr és utasa mögött egy 5,2 literes V10-es szívómotor teljesít szolgálatot, amely egy hétfokozatú automataváltón keresztül 540 lóerőt, illetve 540 Nm-t juttat a hátsó kerekekre. Megjegyzendő, hogy a Quattro alaphelyzetben 570 lóerős, Performance változatban pedig már 620 lóerőt ad le.
A 3,7-3,8 másodperces 0-100-as szintidejű, illeve 318-320 km/h végsebességű Audi R8 RWD legolcsóbban 144 000 euróból (47,5 millió forint) úszható meg, ennyibe kerül ugyanis a kupé változat. A nyitható tetejű verzió ára 157 000 euró (51,8 millió forint). A kereskedésekbe 2020 elején megérkező modell mintegy 7,3 millió forinttal olcsóbb a Quattro változatnál.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.