Mutatjuk, hogy az 50-es évek közepén milyen sportautókat készítettek a britek, a svédek és a németek.
1956-ról legtöbbünk számára értelemszerűen az 56-os forradalom és szabadságharc jut eszünkbe, de a nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban ebben az évben néhány igen érdekes sportkocsi is napvilágot látott.
Ilyen például az Austin-Healey 100-6, amely az Austin-Healey 100 utódjaként 1956 szeptemberében látta meg a napvilágot, és az ezt követő három évben 14 436 példány készült belőle.
Az alig 4 méter hosszú és 1,27 méter magas brit sportkocsi motorházteteje alatt egy soros hathengeres szívó benzinmotor található, mely 2,6 literből 102-117 lóerős teljesítményt állít elő. A kétszemélyes roadster 10,7 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, a végsebessége pedig 167 km/h.
1956 márciusában debütált a Saab Sonett I, melyből az eredeti tervek szerint 2 000 példányt kívántak gyártani, végül azonban csak 6 darab készült belőle. Bár ezt a típust egy mindössze 748 köbcentiméteres 3 hengeres kétütemű motor hajtja, annak 58 lóerős teljesítménye elegendő az alig 600 kilogrammos autó fürge mozgatásához.
A sorozatgyártású Saabokból származó alkatrészekkel szerelt Sonett I-gyel akár 160 km/h sebességgel is lehet száguldani.
Még ennél is ritkább az az ugyancsak 1956-ban készített Porsche 645-ös, melyből mindössze egyetlen, "Mickey Mouse" becenevű példány készült, és sajnos az is megsemmisült egy balesetben. A Porsche 550 utódjának szánt autó még a Sonett I-nél is könnyebb volt, alig 550 kilogrammot nyomott a mérlegen.
A 3,75 méter hosszú és alig 90 centiméter magas Porsche 4 hengeres 1,5 literes boxermotorja 135 lóerős teljesítményt, illetve 145 Nm-es nyomatékot adott le, ami nem kevesebb, mint 260 km/h-s végsebesség elérését tette lehetővé.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.