Csak az autósok szabálykövetésén múlik, hogy maradhat-e az új rendszer – mondta a szlovák közlekedési miniszter.
A szlovák rendőrség és a közlekedési tárca is megkezdi a 140 km/órás maximális sebesség tesztelését a szlovákiai autópályákon – írja az Új Szó.
A D1-es autópálya Poprád melletti, 38 kilométer hosszú szakaszán a Nemzeti Autópálya Társaság hamarosan kiteszi az új közlekedési táblákat: ott október 1-től lép érvénybe a változás.
A sztrádának ez a része az összes építési, műszaki és biztonsági feltételt teljesíti, ami a magasabb megengedett sebesség bevezetéséhez szükséges.
Most már a sofőrök viselkedésén múlik, hogy hosszú távon lehet-e alkalmazni a 140 km/h-s legnagyobb megengedett sebességet ezen a szakaszon, és ha igen, mikortól
– mondta Érsek Árpád (Híd) közlekedési és építésügyi miniszter.
A következő szakasz, ahol a jövőben szóba jöhet a magasabb sebesség tesztelése, a D1-es autópálya Nagyszombat és Trencsén közötti szakasza, ezt azonban a forgalom sűrűség miatt a rendőrség egyelőre nem javasolja. A következő kiválasztott autópálya-szakaszon – Eperjes és Kassa között – még építési munkák folynak, ott később lehet szó a sebességhatárok emeléséről.
Ausztriában egy ideje már tesztelik a magasabb sebességet megengedő szabályozást. Az A1-es autópálya két, egyébként háromsávos szakaszán: Melk és Oed között, valamint Haid bei Ansfelden és Sattledt között több mint egy éve lehet legfeljebb 140-nel hajtani.
A sebességhatárok emelését már többször megvitatták Ausztriában is, amelyet főleg a jobboldali pártok sajátították ki. 2006-tól 2007-ig egy tesztpálya is működött a jobboldali BZÖ (Szövetség Ausztria Jövőjéért) sürgetésére, amelynél a 12 kilométeres szakaszon, akár 160 km/h sebességig is lehetett nyomni a gázpedált, ami 4,5 percig tartott ezzel a tempóval.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.