Az Abarth által kezelésbe vett kisautó új változatának motorjában találtak még néhány extra lóerőt.
A Fiat az új 500-as modell 12 évvel ezelőtt történt bemutatásával tulajdonképpen a legjobb módon lovagolta meg a mostanság egyre durvább retró divathullámot. A városi kisautó a közelmúltban esett át egy kisebb ráncfelvarráson, és időről időre bemutatkozik belőle egy limitált széria, melynek köszönhetően folyamatosan fenn lehet tartani az érdeklődést iránta.
A Fiat 500 legdögösebb változata Abarth 595 Pista névre hallgat, és ez az alig 2 éve kijött sportos modell most egy kicsit felfrissült. A kisautó természetesen nem az István becézett nevét viseli magán. Az olasz Pista szó magyarul pályát jelent, ami ugyebár arra utal, hogy a kis méregzsák nemcsak közúton, hanem versenypályán is igen komoly vezetési élményt biztosít.
Az 1,4 literes 4 hengeres turbós benzinmotor eddig 160 lóerős volt, azonban az új Garrett turbónak köszönhetően mostantól már 165 lóerőt szabadít rá az első kerekekre. A nyomaték változatlanul 230 Nm, azonban az optimalizált működésnek köszönhetően immár alacsonyabb, akár percenkénti 2250-es fordulatszámtól lehívható.
Továbbra sem ez egyébként a legerősebb kis Fiat: a Competizione és Esseesse változatok 180 lóerősek.
Az új Pista alig 7,8 másodperc alatt gyorsít fel 80-ról 120 km/h-ra, a végsebessége 218 km/h.
A Record Monza Active sportkipufogóval és Koni hátsó felfüggesztéssel felvértezett újdonság elöl 284, hátul 240 milliméteres féktárcsákkal bír. A műszerfalat az alul csapott sportkormány, illetve az Apple CarPlay és Android Auto támogatású 7 colos érintőkijelző uralja.
Az újdonság matt szürke, valamint Record Grey, Campovolo Grey, Scorpione Black, Podio Blue, Gara White, Abarth Red, Modena Yellow és Adrenalina Green fantázianevű fényezésekkel készül.
Az 5 fokozatú kéziváltós Abarth 595 Pista hazai listaára 6,74 millió forint, az Essessee csúcsváltozat pedig minimum 9,33 millió forint ellenében vezethető haza.
Az egyik legkülönlegesebb változatot, a nyitható tetejű Rivalét nemrégiben mi is alaposan leteszteltük.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.