A Michelisz Norbert által is terelgetett sportos kompakt új verziója az eddiginél jobb kilogramm-lóerő aránnyal támad.
Az újdonság 50 kilogrammal könnyebb a normál i30 N-nél, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a kovácsolt OZ Racing felnik 22 kilogrammal kevesebbet nyomnak a mérlegen a széria felniknél. A karbonszálas erősítésű műanyag gépháztető 7,2 kilogrammal könnyebb a normál változatnál, ezenkívül pedig az oldalsó spoilerek és a diffúzor is fogyókúrán esett át.
A Sabelt első versenyülések egyenként 7,5 kilogrammos tömegcsökkentést eredményeznek, ezen kívül pedig a 6 milliméterrel ültetett és keményebbre hangolt felfüggesztés mellett sem mehetünk el szó nélkül.
A mindössze 600 példányban gyártandó Hyundai i30 N Project C 2 literes turbós benzinmotorja nem változott, az erőforrás egy hatfokozatú kéziváltón keresztül 275 lóerőt és 378 Nm-t szabadít rá az első kerekekre. A 6 másodperces 0-100-as szintidejű kocsi végsebessége 250 km/h.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.