A bajor gyártó az eddigieknél nagyobb energiasűrűségű akkumulátort szerel a kompakt autóba.
A BMW 2014-ben dobta piacra elsőkerék-hajtású kompakt egyterűjét, a 2-es Active Tourert, melynek hibrid változata 225xe Active Tourer iPerformance névre hallgat. A hazánkban a zöld rendszám minden előnyét élvező, 11,25 millió forintos alapárú típus most megújult, a korábbiaknál nagyobb energiasűrűségű akkumulátort kapott.
Az eddigi 7,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor helyét egy kereken 10 kWh kapacitású példány vette át, melynek köszönhetően a WLTP-hatótáv 50-53 kilométerre nőtt. Az NEDC-hatótáv pedig immár 55-57 kilométer.
Az optimalizált hajtásláncú hibrid 2-es telepe egy otthoni BMW i Wallbox falitöltő révén mintegy 3 óra 15 perc alatt tölthető fel teljesen. A 400 literes csomagtartójú modell hajtásáról egy 136 lóerős 1,5 literes 3 hengeres turbós benzinmotor, illetve 88 lóerős villanymotor gondoskodik.
A 224 lóerős, illetve 385 Nm-es produkcióra képes 225xe Active Tourer iPerformance 6,7 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra, a végsebessége 202 km/h. Tisztán elektromos módban maximum 130-cal lehet közlekedni vele.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.