Aston Martin szalon nyílik hamarosan Budapesten. Az alapáron is hatvanmillió forintról induló sportos brit autókból az első évben is tizenöt darabos eladással számolnak.
Importőri szerződést kötött a luxusautó-gyártó Aston Martin a Gablini csoporttal, amely 2020 májusban szalont nyit Magyarországon a brit márka számára. A megállapodást csütörtökön Budapesten írta alá Thomas Kiesele, az Aston Martin európai elnöke és Gablini Gábor, a magyar társaságcsoport alapító-tulajdonosa.
Az aláírás alkalmából tartott sajtótájékoztatón elhangzott: a márkát Magyarországon vezetik be a közép-kelet-európai térségben először, ez a szalon szolgálja majd ki Szlovéniát, Horvátországot, Szerbiát, Bosznia-Hercegovinát és Albániát is.
Az importőr arra számít, hogy már az első tört évben legalább 15-öt eladnak a James Bond-filmekben ismertséget szerző márkából, és ezt két év alatt megduplázzák.
Kovács Farkas Tamás a márka hazai vezetője elmondta a hvg.hu-nak, hogy a szalonban egy értékesítő fog dolgozni, valamint további négy fő más területen. A szalon mellett szerviz is nyílik, egyelőre két szervizbeállóval. Természetesen nem csak az új autókat, hanem a jelenlegi, egyelőre szürkeállományból idekerült autókat is lehat majd náluk szervizeltetni. Úgy véli egyébként, de pontos statisztikáik nincsenek, jelenleg húsz darab Aston Martin lehet használatban az országban. Ezeknek a kocsiknak az alapára is 150 ezer euró bruttó értéken, a német piacon, nagyjából ilyen árakkal lehet itthon is majd számolni.
A jelenlegi kínálat egyébként négy modellből áll:
A jelenlegi beruházás költségei a Gablini csoportot terhelik, amely több száz millió forintot fordít az M3-as autópálya mellett elhelyezkedő szalon kialakítására. A jelenleg átépítés alatt lévő 1800 négyzetméteres telephelyen, 300 négyzetméteren helyezik majd el az Aston Martin modelljeit. Az angol márka a marketingköltségeken és képzésbe szállt be financiálisan magyar kereskedésnél.
Thomas Kiesele arról beszélt, hogy az Aston Martin a következő években megújítja a termékportfóliót, 7 új modellel áll elő. A tervek szerint a sportosabb modellek felé mozdulnak el.
Az Aston Martin világszinten egyébként jelenleg elég komoly kihívásokkal néz szembe és csökkentette idei autóeladási számát elsősorban a brit és európai kereslet visszaesése miatt. Az 1913-ban alapított Aston Martin szerdán azt közölte, hogy a korábbi 7100-7300-zal szemben most már csak 6300-6500 autó idei értékesítésével számol.
Az Aston Martin tavaly 4441 járművet adott el, 26 százalékkal többet a megelőző évinél. Az értékesített autók átlagára 141 ezer font volt. A cég értékesítése tavaly Nagy-Britanniában 17 százalékkal, Európában, a Közel-Keleten és Afrikában együttesen 13 százalékkal nőtt.
Az Aston Martin tavalyi kamat- és adófizetés, valamint amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 20 százalékkal, 247,3 millió fontra emelkedett, míg a cég bevétele 25 százalékkal, 1,1 milliárd fontra ugrott.
Az Aston Martin legnagyobb tulajdonosa az olasz Investindustrial kockázati tőkebefektető társasághoz tartozó Strategic European Investment Group, amelynek jelenleg 31 százalékos részesedése van a sportautó-gyártóban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.