A bajor gyártó újdonsága hátsókerék-hajtás és hathengeres motor nélkül nyit új fejezetet a típus történetében.
A BMW 2004 tavaszán leplezte le az első 1-es modelljét, az E87-et, melyet aztán 2011 őszén követett az F20 típusjelzésű második generációs kiadás. Ez utóbbi, enyhén megöregedett típust váltotta a május végén leleplezett harmadik generáció (F40), melynek már meg is kezdődött a sorozatgyártása.
A BMW lipcsei üzemében egy kék fényezésű, opcionális sport csomagos 118i volt az első legyártott példány, amit hamarosan Olaszországban vesz majd át a tulajdonosa. Az elkövetkezendő hónapokban napi 600 új 1-es BMW készül majd itt, novemberben pedig Regensburgban is megkezdődik a típus gyártása.
Az elődjénél 0,5 centiméterrel rövidebb és 1 centiméterrel magasabb új 1-es BMW-nek tulajdonképpen csak egyetlen alkatrésze, a logója maradt változatlan a kifutó sorozathoz képest. Az újdonság a vállalat elsőkerék-hajtású UKL platformjára épül, vagyis arra, amelyre más kisebb BMW-k, illetve a Minik. A hátsókerék-hajtás elvesztése, illetve a vezetési élmény csökkenése miatt az utastér és a csomagtér nagyobb mérete kárpótol.
A 16-19 colos kerekekkel szerelt új 1-esben a hátul ülők 19 milliméterrel nagyobb fejteret, illetve 33 milliméterrel nagyobb lábteret kapnak. A csomagtartó kapacitása 20 literrel növekedett, így az új modell hátsó része már 380 liternyi pakkot képes magába fogadni.
Alaphelyzetben egy 5,1 colos kijelzővel megspékelt analóg műszerfal fogadja a sofőrt, aki felár ellenében 10,25 colos digitális műszeregységet is rendelhet. A középső kijelző alapáron 8,8 colos, opcionálisan pedig 10,25 colos képátlójú. Gesztusvezérlés, 9,2 colos HUD, illetve induktív mobiltöltő egyaránt rendelhető az új típushoz.
A leggyengébb motor a 116d-ben található, melynek 1,5 literes 3 hengeres dízelmotorja 116 lóerős, illetve 270 Nm nyomatékú. A 118d-ben és a 120d-ben már 2 literes 4 hengeres gázolajos egységek található, rendre 150 lóerős és 350 Nm-es, illetve 190 lóerős és 400 Nm-es produkcióval.
A 118i háromhengeres 1,5 literes 3 hengeres benzinmotorja 140 lóerőt, illetve 220 Nm-t tud. A csúcsváltozat az M135i, melyben ugyanaz a 2 literes 4 hengeres benzines egység található, mint az általunk nemrégiben alaposan letesztelt X2 M35i-ben. Ez a csúcsmotor 306 lóerős, illetve 450 Nm nyomatékú, ami 4,8-as 0-100-as sprintet, illetve 250 km/h végsebességet tesz lehetővé.
Az alapváltozatok 6 fokozatú kéziváltóval és elsőkerék-hajtással rendelkeznek. A 120d-t és az M135i-t alapáron nyolcfokozatú automatával, illetve xDrive összkerékhajtással szerelik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.