A japán gyártó városi használatra szánt újdonságára már le lehet adni a előrendeléseket.
A teljesen új platformra épülő, hátsókerék-hajtású típus mindössze 3,9 méter hosszú, a 35,5 kWh kapacitású akkumulátorcsomag miatt viszont a tömege eléri az 1,5 tonnát. Az 50:50 tömegeloszlású, alacsony tömegközéppontú kisautó fordulókörének átmérője 8,6 méter, vagyis 50 centiméterrel kisebb, mint a Renault Twingo fordulóköre.
A Honda e különlegessége a Single Pedal Control (egypedálos kezelhetőség), ami lehetővé teszi, hogy a vezető a gázpedállal gyorsítsa és lassítsa az autót. Ha a sofőr a gázra lép, a kocsi – a megszokott módon – gyorsítani kezd, ha pedig leveszi lábát a pedálról, a regeneratív fék aktiválódik, és úgy lassít a Honda e, mintha fékezne a sofőr. A Single Pedal Control a gyártó szerint fokozza a hatékonyságot városi környezetben, a kevesebb pedálkezeléssel megkönnyíti a használatot, és izgalmasabbá teszi a vezetést, amellett, hogy teljes kontrollt biztosít.
A két felszereltségi szinttel gyártandó, hagyományos helyett digitális visszapillantó tükörrel szerelt Honda e német alapára várhatóan 30 000 euró (9,5 millió forint) magasságában fog alakulni. És ebből hazánkban még lejöhet az 1,5 millió forintos állami villanyautó kedvezmény, ami 8 millió forint körüli végösszeget eredményezhet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.