A francia gyártó elhozta Magyarországra az új generációs 508-as modell puttonyos változatát, ami a szedánhoz hasonlóan igen szemrevalóra sikeredett. És hamarosan zöld rendszámos változatban is kapható lesz.
Amiből tavaly júniusban jött ki a most végre hazánkba is megérkezett kombi változat:
A többek közt a Volvo V60 közvetlen ellenfelének tekinthető Peugeot 508 SW 4,78 méter hosszú, vagyis 3 centiméterrel hosszabb a szedán kivitelnél. Érdekesség, hogy az új SW az elődjénél 5 centiméterrel rövidebb, illetve 6 centiméterrel alacsonyabb.
Mivel a tengelytáv nem változott a szedánhoz képest, a hátul ülők nem túl nagy lábhelye sem nőtt, ellenben az 1,7 centiméterrel nagyobb magasság, illetve a hátul kevésbé lejtő tetővonal miatt a fejtér hátul érezhetően nagyobb.
A sportos megjelenésű, 1430-1540 kilogrammos kombin a szedánéhoz hasonló keret nélküli ajtók találhatók, a csomagtartóban pedig 530 liternyi csomagnak jut hely (előd: 560 liter). A csomagtérküszöb 6 centiméterrel alacsonyabb, mint a szedán esetében, és a nyílás 2,4 centiméterrel szélesebb. A 2:1 arányban osztott hátsó üléssor ledöntésével egészen 1780 literig növelhető a csomagtartó térfogata, ilyenkor a padlólap nem teljesen sík.
A kompakt kormánnyal és egyedi digitális műszeregységgel rendelkező i-Cockpit műszerfal a szedánból már ismerős lehet, e tekintetben semmiben sem tér el az új SW modell.
Az 1,6 literes PureTech benzinmotor 180 és 225 lóerős változatban érhető el. Dízel fronton egy 130 lóerős 1,5 literes, valamint egy 160, illetve 180 lovas verzióban rendelhető 2 literes egység található a kínálatban.
A legerősebb változat 7,4 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, a gyorsulásának pedig csak 248 km/h-nál szakad vége. A kis dízel ezzel szemben az alacsony fogyasztásával hódít: a szigorú WLTP-szabvány szerint ez a modell 5,38 liter gázolajjal is beéri 100 kilométeren.
2020 elején érkezik a magyar piacra a szedán és kombi változatban egyaránt támadó plugin hibird változat. A 11,8 kWh-s teleppel szerelt elsőkerék-hajtású hibrid esetében egy 1,6 literes és 180 lóerős turbós benzinmotorhoz, illetve egy a váltóba integrált 110 lóerős villanymotorhoz van szerencsénk, a rendszerteljesítmény 225 lóerő.
Az elektromos hatótávolság mintegy 50 kilométer óra, tehát ezek a francia járgányok hazánkban minden további nélkül megkaphatják a számos kedvezménnyel járó zöld rendszámot. Normál 230 V-os aljzatról mintegy 8 óra alatt lehet feltölteni a lemerült akkumulátort és tisztán elektromos módban 135 km/h a legnagyobb elérhető sebesség.
A hazánkban júliustól kapható Peugeot 508 SW alapára 9,34 millió forint, mely összegért egy 130 lóerős dízelmotoros autó vezethető haza. Összehasonlításképp, a szedán hazai alapára 8,89 millió forint, vagyis a praktikum felára 450 ezer forint.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.