Az XC90-es divatterepjáró autonóm vezetésre kihegyezett új változatát a tetején lévő szenzorokról könnyű beazonosítani. És néhány éven belül minden harmadik Volvo teljesen önvezető lesz.
Jól látható, hogy egy olyan Volvo XC90-es divatterepjáróhoz van szerencsénk, melynek tetején jó néhány extra szenzor kapott helyet, és amely az Uber önvezető rendszerére épül. A gyártó közlése szerint az alapjármű olyan biztonsági funkciókkal bír, amelyek lehetővé tették, hogy az Uber könnyedén beépítse a gépkocsiba saját autonóm rendszerét. Ennek köszönhetően az Uber hálózatában a jövőben önvezető autókat állíthatnak szolgálatba, megteremtve egy autonóm fuvarmegosztó szolgáltatás alapjait.
A különleges XC90-es számos tartalék rendszerrel biztosítja a kormányzást és a fékezési funkciók működőképességét, valamint tartalék áramforrással is rendelkezik. Amennyiben az elsődleges rendszerek bármelyike bármely okból kifolyólag meghibásodik, a tartalék rendszerek késlekedés nélkül megállítják a gépkocsit. A beépített tartalék rendszereken kívül az Uber önvezető technológiájához egy sor olyan beépített, illetve a gépkocsin kívül elhelyezett érzékelőt terveztek, amelyek városi környezetben képesek biztonságosan működtetni és irányítani a járművet.
A most debütált, autonóm közlekedésre alkalmas szériamodell egyike annak a több tízezer autonóm közlekedésre előkészített alapjárműnek, amelyet a Volvo a következő évek során átad az Ubernek. A Volvo a mostanihoz hasonló, autonóm alapjármű-koncepcióra építve tervezi a 2020-as évek elején bevezetni leendő autonóm gépjárműveit. Az SPA2 platformra épülő, újgenerációs Volvókon olyan funkciók is megtalálhatók lesznek, amelyek arra egyértelműen kijelölt területeken – például autópályákon vagy körgyűrűkön – lehetővé teszik a felügyelet nélküli autonóm közlekedést.
A Volvo azzal számol, hogy a következő évtized közepén az általa eladott autóknak már az egyharmada képes lesz a teljes önvezetésre.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.