Hátsókerék-hajtás és 6 hengeres motor nélkül érkezett meg a bajor gyártó legkisebb modellje.
A BMW 2004 tavaszán leplezte le az első 1-es modelljét, az E87-et, melyet aztán 2011 őszén követett az F20 típusjelzésű második generációs kiadás. Az aktuális széria idén immár nyolcesztendős, vagyis éppen itt az ideje annak, hogy a BMW előrukkoljon a teljesen új harmadik generációval (F40), mely most végre hivatalos formában is bemutatkozott.
Az elődjénél 0,5 centiméterrel rövidebb és 1 centiméterrel magasabb új 1-es BMW-nek tulajdonképpen csak egyetlen alkatrésze, a logója maradt változatlan a kifutó sorozathoz képest. Az újdonság a vállalat elsőkerék-hajtású UKL platformjára épül, vagyis arra, amelyre más kisebb BMW-k, illetve a Minik. A hátsókerék-hajtás elvesztése, illetve a vezetési élmény csökkenése miatt az utastér és a csomagtér nagyobb mérete kárpótol.
A 16-19 colos kerekekkel szerelt új 1-esben a hátul ülők 19 milliméterrel nagyobb fejteret, illetve 33 milliméterrel nagyobb lábteret kapnak. A csomagtartó kapacitása 20 literrel növekedett, így az új modell hátsó része már 380 liternyi pakkot képes magába fogadni.
Alaphelyzetben egy 5,1 colos kijelzővel megspékelt analóg műszerfal fogadja a sofőrt, aki felár ellenében 10,25 colos digitális műszeregységet is rendelhet. A középső kijelző alapáron 8,8 colos, opcionálisan pedig 10,25 colos képátlójú. Gesztusvezérlés, 9,2 colos HUD, illetve induktív mobiltöltő egyaránt rendelhető az új típushoz.
A leggyengébb motor a 116d-ben található, melynek 1,5 literes 3 hengeres dízelmotorja 116 lóerős, illetve 270 Nm nyomatékú. A 118d-ben és a 120d-ben már 2 literes 4 hengeres gázolajos egységek található, rendre 150 lóerős és 350 Nm-es, illetve 190 lóerős és 400 Nm-es produkcióval.
A 118i háromhengeres 1,5 literes 3 hengeres benzinmotorja 140 lóerőt, illetve 220 Nm-t tud. A csúcsváltozat az M135i, melyben ugyanaz a 2 literes 4 hengeres benzines egység található, mint az általunk nemrégiben alaposan letesztelt X2 M35i-ben. Ez a csúcsmotor 306 lóerős, illetve 450 Nm nyomatékú, ami 4,8-as 0-100-as sprintet, illetve 250 km/h végsebességet tesz lehetővé.
Az alapváltozatok 6 fokozatú kéziváltóval és elsőkerék-hajtással rendelkeznek. A 120d-t és az M135i-t alapáron nyolcfokozatú automatával, illetve xDrive összkerékhajtással szerelik. A kereskedelmi forgalomban szeptemberben felbukkanó új 1-es BMW 118i kivitele 28 200 euróba (8,9 millió forint) kerül, az M135i pedig minimum 48 900 euró (15,4 millió forint) ellenében vezethető haza.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.