A gyártó legújabb biztonságtechnikai fejlesztéseit felvonultató személyautó külsején méretes kijelzők is helyet kaptak.
Az Experimental Safety Vehicle (ESV) nevet kapott jármű egyik érdekessége, hogy az elakadásjelző háromszöget adott esetben már nem a sofőrnek kell elhelyeznie az úton vagy az út mellett leállt jármű mögött. Ugyanis megteszi ezt helyette egy apró négykerekű robot, amelyet a lökhárító alól gurít ki maga mögé az autó.
Az autó hátsó szélvédője helyén egy nagy felbontású kijelző kapott helyet, amelyen egy gyalogosátkelőhely felé közeledve megjelenik a kocsi elején lévő kamera által látott élőkép, így a hátulról jövő sofőrök is látják, mi történik az előttük lévő autó előtt.
Hasonló módon az autópályán a kocsi előtt hirtelen feltorlódott kocsisorra vagy a szemben közlekedő autókra is fel tudja hívni a figyelmet a jármű, melynek az elején is található egy képmegjelenítő.
A tetőn elhelyezett fényekkel jelzi a kocsi, hogy mikor üzemel önvezető módban. Ilyenkor az utastérben beljebb húzódik a kisméretű kormány és a pedálsor, az újfajta légzsák pedig a műszerfal tetejéből fújódik fel.
A biztonsági övet már nem a B-, illetve C-oszlopból, hanem egyes kabriókhoz hasonló módon magából az ülésből lehet kihúzni. Az adott esetben fűtést is felvonultató biztonsági öv alsó bekötési pontja mellett USB csatlakozó-aljzatot is elhelyeztek a stuttgartiak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.