Ebbe a sportos négykerekűbe egy egész család és még a csomagjaik is mind beférnek.
A kereskedésekbe idén nyáron megérkező újdonság motorházteteje alatt egy 2,3 literes 4 hengeres EcoBoost turbós benzinmotor található, mely az elődjénél jelentősen komolyabb produkciót ad elő. 5500-as percenkénti fordulatszám mellett immár 280 lóerős teljesítmény hívható le, a 420 Nm-es nyomatékcsúcs pedig 3000-től áll rendelkezésre. Váltóból egy hatfokozatú manuális, illetve egy hétfokozatú automata áll a vásárlók rendelkezésére.
A gyártó szerint a legújabb ST-vel 5,8 másodperc alatt tudható le a 0-100-as sprint, a végsebesség pedig 250 km/h.
A 10 milliméterrel lejjebb ültetett, illetve elöl 20, hátul pedig 12 százalékkal keményebb futóművet kapott új Ford Focus ST dízel változatában egy 2 literes EcoBlue turbómotor teljesít szolgálatot. A négyhengeres egység 190 lóerőt ad le 3500-as fordulaton, a 400 Nm-es csúcsnyomaték pedig 2000 és 3000 között stabilan elérhető.
Érdekesség, hogy már 1500-as fordulaton rendelkezésre áll nem kevesebb mint 360 Nm nyomaték. Ehhez a motorhoz egy hatfokozatú kéziváltót társít a gyártó: egy gyorskezű sofőr 7,7 másodperc alatt tudhatja le a 0-100-as sprintet, és a gyorsulásnak 220 km/h-nál szakad vége.
Az alapáron 18 colos, felár ellenében 19 colos kerekeken gördülő Focus ST kombi csomagtartója alaphelyzetben 490 literes, és az ülések ledöntésével egészen 1 516 literig bővíthető. A dízel változat német alapára 33 100 euró (10,5 millió forint), a benzines kivitel pedig minimum 34 100 euró (10,8 millió forint) kifizetését követően vezethető haza.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.